helt korn??

Ahi

Trådstartare
Har en fråga. I stallet jag står finns det en del som använder helt korn som de skållar. Eller dvs. de gjorde det förut men nu tycker de det funkar lika bra med kallt vatten. SÅ nuundrar jag ärjag helt ute och simmar om jag tror att man ska ha kokande vatten på kornet för att det ska bli mjukt och hästen ska kunna tillgodogöra sig det?
 
Sv: helt korn??

Det tar ju längre tid för kornet att mjukna i kallvatten, men annars går det utmärkt.
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
964
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 220
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 196
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 351
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp