Ja med rehab och liknande så var vi uppe i överDet förklarar saken!
45 000kr sammanlagt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja med rehab och liknande så var vi uppe i överDet förklarar saken!
Vilken prisuppgift fick du då?
Men då är ju åtminstone det en summa som ska bort från räkningen även om det är en droppe i havet. Men du ska ju inte behöva betala en reglering som inte gick att utföra pga att dom har gjort fel...Nu har jag pratat med agria också.
Att de inte kunde direktreglera var för kliniken brustit i sina journalanteckningar. Jag har skickat en redogörelse till handläggaren och fått godkänd så de kommer betala ut direkt till mig och jag får betala fakturan.
Hade de skrivit att han vart skadad under jakt hade de aldrig vart nått problem med regleringen.
Så, ytterligare en anledning att inte åka dit igen.
Var detta svaret från kliniken? Har du kollat med kliniken om du fått fel faktura?Delar med mig av en del av mailet. Tråden har ju många läsare och säkert fler hundägare som råkat ut för liknande, eller om det händer i framtiden.
"Om du väljer att bestrida fakturan finns risk för att kliniken väljer att ansöka om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten. Om kravet lämnas vidare till Kronofogdemyndigheten är det viktigt att du även där bestrider kravet, i annat fall kommer betalningskravet att fastställas som en skuld. Om veterinärkliniken önskar lämnas ärendet i sådana fall vidare till tingsrätt som får pröva om du är betalningsskyldig upp till det belopp som fakturan avser.
Om det istället är så att det belopp som anges på din faktura är vida överstigande en lämnad prisuppgift skulle du eventuellt kunna åberopa konsumenttjänstlagen som anger att en konsument inte behöver betala mer än 15 % över en lämnad prisuppgift. Lagen gäller egentligen inte för veterinärvård eftersom sådana tjänster undantas från lagens tillämpningsområde, men det är möjligt att bestämmelsen skulle kunna tillämpas analogt i denna situation. Om det pris som anges på fakturan kraftigt avviker från en lämnad prisuppgift kan du bestrida fakturan och kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) som kostnadsfritt prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare."
Nej hon skrev ju att det var svaret från SKK juridiska i inlägget innan typVar detta svaret från kliniken? Har du kollat med kliniken om du fått fel faktura?
Jag har dyslexi och vissa problem med tyda texter, sammanhang, så ibland måste jag be om förtydligandeNej hon skrev ju att det var svaret från SKK juridiska i inlägget innan typ
Menade absolut inget illa, försökte förtydliga men kunde ha formulerat mig bättre ser jag!Jag har dyslexi och vissa problem med tyda texter, sammanhang, så ibland måste jag be om förtydligande
Var det albano eller möjligtvis bagis?
Jag har tyvärr dåliga erfarenheter därifrån pris och journalmässigt. Veterinärvården är bra men det är hutlöst dyrt och de väntar gärna länge, länge innan de fixar ens hund.
Min tik opererades för övrigt för magomvridning på bagis förra året. Vi kom in natt mot söndag och hon opererades då akut. Vi fick sedan hämta henne på måndagen eftersom hon mådde relativt bra och inte ville vara kvar där. Det kostade nästan 53 000 kr!
Det blir ju ett ofantligt påslag på operationer som utförs under natten för att inte tala om grundavgiften på natten som redan där är flera tusen.
För en magomvridningsoperation på natten låter det rimligt tycker jag. Det är ingen lätt OP och krävs mycket från både sköterskor och veterinär för att rädda en sådan hund och intensivövervakning efteråt då risk för hjärtproblem finns både under och efter OP.
Det blir ju ett ofantligt påslag på operationer som utförs under natten för att inte tala om grundavgiften på natten som redan där är flera tusen.
För en magomvridningsoperation på natten låter det rimligt tycker jag. Det är ingen lätt OP och krävs mycket från både sköterskor och veterinär för att rädda en sådan hund och intensivövervakning efteråt då risk för hjärtproblem finns både under och efter OP.
Fast alltså… Har akutopererat en hund en lördagnatt pga pyo, visst mindre komplicerad operation men alla grundavgifter och sådant borde vara samma. Jag betalade 16 000 kr på ett stort djursjukhus. Kostar det verkligen 40 000 extra att operationen är lite mer komplicerad och för att hunden ska övervakas efteråt?