helstressad galen hund som ska ta de lugnt.

U

Uddatyp

nu börjar de bli halv panik liksom, hunden ska ta de lugnt men är så stressad och pigg och galen så vi vet inte vad vi ska göra längre..han har börjat jaga sin svans och är allmänt hysterisk.

vi har aktiviterat honom så gott de bara går, söker och leker och har köpt spel så dom ska tänka mycket osv men ingenting fungerar.

sen har vi en bur som vi sätter honom i men då springer han runt runt runt runt i den och biter i tratten så de funkar inte, ingenting fungerar.
har fått lugnande av vet. men de hjälper inte heller någonting.

så..vad gör man? han är 100ggr värre än min galet pigga häst som va konvalecent i ett bra tag..

finns de någonting man kan göra?

hunden är kasterad och enligt vet. så får han inte gå några promenader alls osv, men de här funkar inte längre..de är bara några dagar kvar tills stygnen ska tas, kan man ta långa lugna promenader eller ska man inte chansa alls? är risken väldigt stor att stygnen går upp? för om de är så att de är väldigt känsligt så borde dom väl gått upp så som han sprungit runt här hemma?

Sv: helstressad galen hund som ska ta de lugnt.

vi har aktiviterat honom så gott de bara går, söker och leker och har köpt spel så dom ska tänka mycket osv men ingenting fungerar.

Han kanske är överstimulerad helt enkelt?

Jag skulle nog ha tagit promenader utan någon större stimuli och låta honom koppla av i huvudet.

Jag skulle tro att stygnen hade nog redan gått upp om han har snurrat så mycket så en lugn promenad är nog det bästa både för hunden och för er, ring veterinären och fråga!

vi har testat allting, att inte göra någonting och att göra mycket tankeövningar men de verkar vara energin som är problemet för på dagarna är han okej, då tar han de relativt lugnt o ligger o sover för de mesta men i runt 5 timmar på kvällen där är de hopplöst.

kan man chansa och gå promenader även ifall vettis säger att man inte ska de? de kan knappast vara bra för såret/stygnen såhär heller..

när vi ringt vet. så säger dom bara de vanliga att man ska ta de lugnt utan några promenader annat än ut o kissa och in igen..men de håller inte längre..han måste röra på sej.

har iallafall bestämt att testa ett par längre lugna långsamma promenader per dag o se om de har någon effekt..förhoppningsvis så är den värsta frustrationen/stressen borta sen och hunden iallafall blir hanterbar.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 514
Senast: tanten
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka