Helig Birma....

fettso

Trådstartare
Hur är dom katterna i temperamentet?:love: Har två små barn och en perser hane på 5mån.:love:

Hur ligger dom i pris??

Sv: Helig Birma....

MIn Birmakille är det ljuvligaste jag någonsin har träffat:love:

Han är pigg, vaken, busig och otroligt mysig! Han är tokigt snäll, jag kan utsätta honom för nästintill vad som helst.
Min 5-åriga kusin lekte med honom, vände ´på honom, drog lite i svansen osv när han var kattunge, Json rörde inte en min. Inte förrän barnet var utanför dörren, för då for han omkring som en tornado!:rofl:

De annonser jag har sett på kattungar med ren stam och klara papper har legat mellan 5500 och 6500.

Jag har alltid innan haft huskatter, men efter min totala förälskelse i denna birmakille kommer jag utan tvekan att fortsätta med Birmor framöver.

Lycka till!

Det låter som våran perser,helt ljuvligt temperament:love:
Men då blir det till att spara pengar då!!:idea:

Det är en underbar ras, verkligen!
Familjen där hästen stod tidigare hade sju barn (varav fyra av dem var små), en annan ras-katt och tre birmor - alla lika ljuvliga och med ett underbart temperament!

Vill också ha en sådan!! Lycka till med ditt (kanske?) blivande köp!

/Fanny.

Birman brukar ju kallas för "den lagoma rasen". De är lagom sociala, lagom lekfulla och lagom keliga.
Jag har haft birma och har även ragdoll. Det jag har märkt som utmärker birman att de är mer självständiga än mina ragdolls, det mesta sker på deras villkor. När en birma vill kela, då har man inget val. Men de kan lika gärna gå och lägga sig i ett helt annat rum och sova för sig själva, bara för att de känner för det. Min birma var otroligt snäll, men ändå rätt egensinnig.

Då ska jag vara lite tvärtom. Enligt min erfarenhet från jobb på djursjukhus är birmorna de suraste och grinigaste katterna att ha att göra med.

har ingen själv men måste säga att de är underbara

Min birmakille är helt underbar.
Men han vill ha mycket kärlek...
Oftast är han lugn men det händer att han far runt som en skållad råtta. Han älskar även att apportera, öppna garderober/skåp och riva sönder toa/hushålls-papper. :D

Han använder aldrig klorna även om man gör nått han inte gillar. Å så tycker han om vatten. Å hundar. :)

Ångrar inte rasvalet för fem öre.

Har en birma hona som varken är snäll eller trevlig. Fast man kan göra vad man vill med henne utan att hon gör något men man ser att hon är arg. Hon kelar när hon sitter 1m ifrån och tittar på en. Hon är dock enormt rolig och har måga egenhetar för sig. och birmorna här omkring kostar runt 4000 tror jag. Alla andra birmor jag träffat på är de undrbarast katter som finns. men min är lite psyko:)

Pa garden jag jobbade pa i somras hade de tva birmor. De var gamla tanter, och ganska egensinniga, men snalla och valdigt speciella, de pratade konstant! De alskade att sova pa huvudkudden, o man fick vackert maka pa sig, annars hade man en katt i ansiket. Nar de lagt sig tillratta brukade de mkt omsorgsfullt tvatta en. Sa himla goa var de! Men annars var de inte mkt for att kela, ingen av dem var knakatt, den ena klattrade garna upp pa axlarna, men det var pa ett mkt nonchalant satt, som att man enbart var dar for att hon skulle fa en bra utsikt.

Birman är en helt underbar ras. :love: Men som med alla levande varelser är det personligheter.En del vill bara kela andra är mera självständiga.Det som är viktigt när man ska köpa Birma är att välja en seriös uppfödare som är noga med temprament,friska djur osv.Man ska känna att man hamnat hos rätt person som man kan hålla kontakten med i många år.
Ska själv köpa en ny Birma kisse men eftersom jag vill ställa ut kan det ta ett tag eftersom så mycket ska stämma...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar