Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen TV!OS invigs imorgon. Således kan man inte klaga på att man inte har något att göra Jag hade gärna haft ingenting att göra i två veckor framöver
Har ingen TV!
Detta stressar mig.
Jag har en barnfri helg och om det blir som vanlig kommer jag att sitta här och göra absolut inget!
Undra om man kan fota något? Men vad? Vill inte fota i stan har gjort det för mycket.
Motionera kommer jag göra men det är bara två timmar.
I-lands problem!
Nada pengar, student.Drick öl! Först är det kul och trevligt, efteråt vill man inget annat än att ligga hemma i lugn och ro!
Jag har saker att göra men jag är trött på att vara så isolerad.Inte bara i-landsproblem, utan för mig helt oförståeligt i-landsproblem...!
Här är lite uppslag som inte ruinerar en:
Gå till biblioteket och bläddra i roliga tidningar
Gå ut och fågelskåda efter olika arter
Laga god mat, testa något nytt recept eller baka bröd - och kanske fota processen?
Teckna/måla något
Kolla på något nytt och annorlunda på youtube - jag rekommenderar The Room, världens bästa sämsta film! Man får några goda skratt av den.
Möblera om
Om omöbleringen kräver nya saker, blocketsurfa efter sådana eller ta ett varv på Myrorna - eller förvisso snickra något eget!
Gå på skattjakt/geocacha
Lyssna på musik eller dokumentärer och lägg ett jättepussel
Detta stressar mig.
Jag har en barnfri helg och om det blir som vanlig kommer jag att sitta här och göra absolut inget!
Undra om man kan fota något? Men vad? Vill inte fota i stan har gjort det för mycket.
Motionera kommer jag göra men det är bara två timmar.
I-lands problem!
Kan och done that.Binga en bra tv-serie
När jag känner mig ensam och isolerad men inte har någon att stämma träff med brukar jag gå till bibliotek, museum eller sätta mig på ett café med en bok. Liksom ensamaktiviteter man kan göra där man har folk omkring sig, det funkar för mig iaf att bryta känslan av isolering lite. Hoppas du får en trevlig helg trots allt!Jag har saker att göra men jag är trött på att vara så isolerad.
men det är bra förslag. Satt och funderade på att föröka fota hästar i staden (verkliga och statyer). Vet inte varför.
Tack, jag skulle vilja prova improv.Ok jag ska snart sluta spamma din tråd med förslag nu. Men det är något som triggar mig när någon efterlyser tips på aktiviteter, jag kan liksom inte hejda mig då. För det finns jämt så jäkla mycket som jag egentligen skulle vilja men inte riktigt får in i mitt liv. Så, ett par varv till, sedan ska jag vara tyst:
- om du är beredd på att kliva ur komfortzonen lite, prova på improvisationsteater! Ok, säkert läskigt innan MEN: lika säkert superkul efteråt! Du har chansen redan nu på lördag och teater ÄR värme och glädje och ett ton gemenskap. Som gjort för att bryta en känsla av isolering?! http://www.impro.a.se/kurser.php?kursStegID=135&kursTypID=12
- eller (nu vet jag inte hur mycket eller lite tid du har att förfoga över rent allmänt) OM du känner att du har en del tid som du vill umgås med andra: bli volontär någonstans! Till exempel språkfika med nyanlända - man gör någonting väldigt bra samtidigt som man lär känna nya människor och utvecklas för egen del.
Jag har inte ett jättestort umgänge, men verkliga måbra-stunder med nya bekantskaper tycker jag är lättast att hitta i att gå någon kurs. Senast om svampplockning, just nu om biodling. Dels är det så härligt prestigelöst, alla deltagare är där för att de är intresserade av att lära sig något nytt och ingen behöver mansplaina (eller möjligen womensplaina) för att visa sig bättre och smartare än någon annan. I alla fall inte där jag varit med.
Och dels är det oftast så himla härliga kursledare som brinner för sitt område och är lyckliga för att få berätta och dela med sig utan att de själva tjänar något speciellt på det. Hade jag haft mer tid att råda över så hade jag gått kurser i allt möjligt.