Hel eller delad hundgård

V

Velovice

Ska bygga hundgård.

Min fru har en lagotto-kille på 7 månader. Jag ska köpa mig en rottweiler, valp eller omplacering är inte klart ännu. Båda av han-kön.

Ska nu i helgen passa på att bygga mig en hundgård som hundarna ska vara i när vi försörjer oss. Ska de då vara gemensamt i en gård? Delad, men så de ser varandra, eller ska man skärma av så de inte ser varandra?

Vad har ni för förslag,råd och erfarenheter?

Sv: Hel eller delad hundgård

Jag hade valt en delat hundgard dar hundarna kan se varandra. Du kan ju alltid bygga en dorr emellan, och om ni nagon gang vill att hundarna ska vara tillsammans sa ar det ju bara att oppna dorren emellan.

Ska nu ut och börja med hundgården, jag hoppas på fler förslag eller åsikter.

Dela så klart. Det är ju ändå möjligt att sätta båda i samma om man vill det. Men skönt att kunna dela också. Den ena kanske behöver lugn och ro ibland? Sen är det bra om man får besök och tillfälligt ska hysa in ännu fler hundar.

Jag skulle inte dela så att de inte ser varandra. "Boxarna" kan vara helt privata, men gårdarna kan gränsa till varandra.

Ni kanske kan ha hundarna i samma, men kanske inte. Det är ju rätt så stor skillnad på storleken emellan dem. Många Rot jag träffat har heller inte gillat andra hanar, men vet ju inte hur det blir när de blir äldre eller det finns löptikar i närheten.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama