T

Tempo_lover

hejsan jag undrar om det kan vara möjligt att min D-ponny har hoppat 130 cm höga hinder för ägaren innan sa att han hade gjort det jag har hoppat höga hinder med honom men bara upp till ca 110 cm frågan är alltså om det är möjligt att han kan ha hoppat 130 cm??

M.V.H Tempo_lover

Sv: hejsan

Jodå!! Det är helt klart möjligt att din häst har gjort det.. Det finns ju tävlingsklasser för D-ponny som ligger på 130 cm så...Hoppas du är nöjd med svaret.. Lycka till med hästen!

Ja, det ar helt klart mojligt att den tidigare agaren har hoppat 130 cm. MSVA ligger ju pa 130 cm banor.

Jag tror att hojdhoppsrekordet pa d-ponny i Europa ar 185 cm, men det ar ju bara pa ett hinder.

Min fd Maxade C-ponny hoppar utan större problem 120 cm, så nog tror jag att en D-ponny är kapabel att hoppa 130 cm.

Jag har hoppat 2,05 med min D-ponny. Stor oxer med vattenmatta. Jag höll på att hosta upp hjärtat ur halsgropen, med FY F*N VILKEN KICK när man hade gjort det!!! Nu några år senare skulle jag nog aldrig våga, men det beror så himla mycket på mentaliteten hos aktuell häst:)

Då har du slagit världsrekordet med andra ord :smirk:

Vad hade du för mega hinderstöd som klarar hinder på över 2 m? ;)

Åh, använder du de här nicket jämt nu? jag trodde du bara hade det när du anonymt skulle hacka på mig :smirk:

Annorlunda skrev:
Vad hade du för mega hinderstöd som klarar hinder på över 2 m? ;)
vi har 2 sorters hinderstöd på ena ridskolan, 180 och 250 cm.. inga problem med andra ord.. det finns juh liksom träd som är över 2 meter så det finns juh virke så att säga..

Hej! Jovisst, det är fullt möjligt, som de andrta sagt så finns det ju tävlingsklasser för d-ponny på 130 cm.
När jag hade min D-ponny(helt suverän *stolt*:love: ) hoppade vi enstaka hinder på 140 cm,:D även om vi aldrig hann så långt upp i klasserna innan jag var för lång...:cool:

Ja, varför skulle det inte vara möjligt? jag har hoppat 130 med min gamla ponny. ( som inte var min på riktit men iaf).

Ja, det kan han mkt väl ha gjort. Finns ponnyer som hoppat mkt högre än så.. :)

Klart det är möjligt, den legendariska Connemaraponnyn Dundrum hoppade två meter om jag inte minns fel?

Nej... högre än 135 är det inte. Inte i Sverige iaf.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·
Körning Hejsan! Jag har hittat en lite äldre men välhållen wagonette lämplig för ponny ca 100-130 cm i mankhöjd. Tyvärr är spårvidden bara 110...
Svar
0
· Visningar
1 651
Senast: Exit
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka