Sv: hejsan

Tempo_lover skrev:
hejsan jag undrar om det kan vara möjligt att min D-ponny har hoppat 130 cm höga hinder för ägaren innan sa att han hade gjort det jag har hoppat höga hinder med honom men bara upp till ca 110 cm frågan är alltså om det är möjligt att han kan ha hoppat 130 cm??

M.V.H Tempo_lover

Ja, de är väl klart att han kan ha gjort? Min kompis förra lilla D-ponny hoppade 1,40-1,50.

gamila skrev:
Jag har hoppat 2,05 med min D-ponny. Stor oxer med vattenmatta. Jag höll på att hosta upp hjärtat ur halsgropen, med FY F*N VILKEN KICK när man hade gjort det!!! Nu några år senare skulle jag nog aldrig våga, men det beror så himla mycket på mentaliteten hos aktuell häst:)

eh, okej :crazy:
om det nu skulle vara sant (vilket jag absolut inte tror) varför skulle man ens vilja utsätta sig själv och sin häst för en sån idiotisk sak?
och för vilken anledning?

Zara skrev:
eh, okej :crazy:
om det nu skulle vara sant (vilket jag absolut inte tror) varför skulle man ens vilja utsätta sig själv och sin häst för en sån idiotisk sak?
och för vilken anledning?

undrar precis samma sak..:confused:

ok, enligt TR är det bara 135 i Svår. Men jag har ju iof. ett från 2003 så det kanske är ändrat.
Högt är det iaf. :crazy:

gamila skrev:
Jag har hoppat 2,05 med min D-ponny. Stor oxer med vattenmatta. Jag höll på att hosta upp hjärtat ur halsgropen, med FY F*N VILKEN KICK när man hade gjort det!!! Nu några år senare skulle jag nog aldrig våga, men det beror så himla mycket på mentaliteten hos aktuell häst:)

Hmm...jo visst, jag tror dig när jag ser det :smirk:
men varför utsätta sig för så höga höjder??:eek:

Jag hoppade 1.25 med min förra lilla ponny som nästa ägare mätte ner till B-ponny!!!! :crazy: :smirk:

gamila skrev:

Kan man verkligen hoppa så högt med D-ponny:confused: och isåfall varför:confused:

hade en connemara (slutmätt 1.29.9) som jag hoppade 1,35 med utan problem.

Hej! jag tror absolut att din ponny klarar att hoppa 130 jag har hoppat 140 på min men det var ett enstaka hinder ett rättuppstående... men jag tänkte bara skriva och klarlägga detta att MSV B är 120 för det tävlar jag i :devil: och jag ska deb MSV A nu i sommar och det är i 130.

Jodå..Jag känner några som köpte en ponny och han tränade dom 140-145 hoppning med..Dö cool ponny:D..Dels går väl SM för d_ponnie i minst 130 hoppning med? Om inte jag minns fel..

Sen vet jag att min hingsts pappa gick 130 hoppning bland halvblod och han var endast 152-153 något så det går:D

Din ponny kan säkert ha hoppat 130 cm.
Min nya (:love: ) c-ponny har hoppat 140 med den, men bara på enstaka hinder, men ändå!

Lyck till med din ponny!

Jo, en del hemmaproducerade hinderstöd e så höga, och det e en sån grej som knäppa tonårstjejer får för sig att prova ibland.
Rätt många år sen nu, och jo, det va så högt. Jag höll som sagt på att lämna in av adrenalinet, skulle aldrig våga i dagsläget, men den ponnyn skulle hoppa in i laduväggen om jag målade ett hinder där.

Hade aldrig tvingat honom, han tar tag i 2metershinder lika väl som 1,30 hinder. Hade hela tiden möjligheten att vända av eller nita. Framför allt var hindret självklart lättrivet.
Höjdhoppsrekord är en helt annan sak. det ska vara under kontrollerade övervakade former, inte stundens hetta. Ren tur förmodligen att alla bommar låg kvar.

Poängen med inlägget var att tala om att en ko på ängen kan hoppa 1,30, så självklart kan hennes ponny också ha hoppat 1.30.
Säg inte att ingen här har lekt höjdhoppning hemma med ponnysarna?

inte jag iallafall...men då kan jag tillägga att jag e rätt feg när det gäller hinder och att jag bara har haft ponnyn i ca 2 mån...:angel:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Lady_S
·
Körning Hejsan! Jag har hittat en lite äldre men välhållen wagonette lämplig för ponny ca 100-130 cm i mankhöjd. Tyvärr är spårvidden bara 110...
Svar
0
· Visningar
1 651
Senast: Exit
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka