Sv: Heja svt, olämpligt barnprogram
Det är inte bara moralkakor och gull, utan de får lära sig vettiga saker också! Min tös ligger långt före andra i sin ålder pga den stimulans hon fått via dessa kanaler och de pedagogiska dataprogram som hon har haft. Hon sitter även med andra dataprogram men hon är superduktig! Hon älskar dessa kanaler och kan många av sångerna tom de på engelska.
Jag vet att vi har haft den här diskussionen förr, men tror du på fullt allvar att ingen annan än din dotter tittar på programmen? Och att hon är den enda som håller på med dataspel?
Ja barnen idag lär sig överlag engelska betydligt tidigare än vad föräldragenerationen gjorde. Men det är tack vare att engelskan är väldigt synlig idag, dels barnprogram, dels "vanliga" program, dels talas det i samhället, dels reser vi betydligt mer.
Men att kunna upprepa ljud som i en sång, betyder inte att man kan språket.
Min yngsta är nu 8 år gammal och ligger i framkant på kunskaper, han har bett och fått läxa i engelska, det är han och några till och de får den för att hålla intresset vid att lära sig vid liv. Han har även lätt för sig i matte, till storasysters förtret, hon ligger helt normalt till men får ibland ansträngs sig för att lära sig. Han kollar hennes läxa och förstår principen direkt.
De har fått samma tillgång till program och spel, men är olika individer. Dottern tycker att det är roligt att läsa, skriva, måla och forska om olika saker. Sonen har som sagt lätt för språk, matte och så idrott.