Heja svt, olämpligt barnprogram

Sv: Heja svt, olämpligt barnprogram

Det är ditt problem! Disney skulle inte vara så pass älskat om de inte gjorde så bra saker som de gjorde och de program som går på Disney Junior eller Nickelodeon Junior, är oslagbara och barn lär sig massor om djur, språk m.m.

Det är inte bara moralkakor och gull, utan de får lära sig vettiga saker också! Min tös ligger långt före andra i sin ålder pga den stimulans hon fått via dessa kanaler och de pedagogiska dataprogram som hon har haft. Hon sitter även med andra dataprogram men hon är superduktig! Hon älskar dessa kanaler och kan många av sångerna tom de på engelska. :D :cool:

Och min kan klättra, uttrycka åsikter, måla med hela kroppen och fisa jättehögt. Samt skylla ifrån sig på närmsta vuxen när det händer. Helt ovärdeligt.

Det är inte bara moralkakor och gull, utan de får lära sig vettiga saker också! Min tös ligger långt före andra i sin ålder pga den stimulans hon fått via dessa kanaler och de pedagogiska dataprogram som hon har haft. Hon sitter även med andra dataprogram men hon är superduktig! Hon älskar dessa kanaler och kan många av sångerna tom de på engelska. :D :cool:

Jag skulle kanske inte tillskriva Disney Channel eller Nickelodeon din dotters talang...

Min son lär sig engelska från reklamavbrott men jag kan inte riktigt se att reklam är något han bör tittar på i pedagogiskt syfte.;)

Jag vet att vi har haft den här diskussionen förr, men tror du på fullt allvar att ingen annan än din dotter tittar på programmen? Och att hon är den enda som håller på med dataspel?

Ja barnen idag lär sig överlag engelska betydligt tidigare än vad föräldragenerationen gjorde. Men det är tack vare att engelskan är väldigt synlig idag, dels barnprogram, dels "vanliga" program, dels talas det i samhället, dels reser vi betydligt mer.
Men att kunna upprepa ljud som i en sång, betyder inte att man kan språket.
Min yngsta är nu 8 år gammal och ligger i framkant på kunskaper, han har bett och fått läxa i engelska, det är han och några till och de får den för att hålla intresset vid att lära sig vid liv. Han har även lätt för sig i matte, till storasysters förtret, hon ligger helt normalt till men får ibland ansträngs sig för att lära sig. Han kollar hennes läxa och förstår principen direkt.

De har fått samma tillgång till program och spel, men är olika individer. Dottern tycker att det är roligt att läsa, skriva, måla och forska om olika saker. Sonen har som sagt lätt för språk, matte och så idrott.

Tycker att många överreagerar. Iof var det inget snyggt pyssel när den väl var klar, men så farligt var det inte. Om man jämför barnprogrammen från när jag växte upp så skulle inget av de få sändas i TV idag eftersom det isf skulle vara för läskigt eller kränkande.

Klart som sjutton att jag inte tror att det är bara hon som håller på med programmen, men för henne så har de här tv-programmen och spelen varit guld värld. Hon vill lära sig gällande andra språk. Jag vet att barn är olika på hur de lär sig etc. Skillnaden mellan syskon, det vet jag om fullständigt! Allt beror ju på den stimulans de får av saker och vad de sedan snappar upp. En del kan ha svårt för pedagogiska program.
Allt handlar om bakgrund på föräldrar och hur man ser på saker, för man överför detta till barnen.

Jag reagerar ständigt över hur du höjer ditt barn till skyarna som den duktiga lilla tös hon är och som är så gudomligt bra på allt.
Ni visar väl henne också att hon har ett stort värde även om hon inte skulle vara den mest duktiga, välklädda och "bäst i klassen-flicka" någon gång?

Självklart! :cool: Varför skulle vi inte göra det?
Att jag höjer henne till skyarna är för att jag är stolt över henne!
Hon har sina sidor och är minst lika envis som jag men inget som vi inte klarar av!

Såklart att du är stolt över ditt barn, men jag ville bara plantera en liten tanke hos dig. Det handlar absolut inte om någon envishet, det handlar om att visa barn att dom duger precis som dom är (oavsett hur dom presterar) utan att placera dom i duktiga flicka-facket (i ditt fall).

Ja, du verkar väldigt stolt över hennes prestationer.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 313
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 571
Senast: Liran
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar