Hej Sverige, välkommen till världen

Oldie

Trådstartare
utanför.

Nusrafronten sade vidare att de USA-ledda flygattackerna är ”ett krig mot islam” och att man kommer att slå tillbaka mot de västländer och arabiska länder som deltar.
Snart dax här så håll i hatten.

Ja, det stressar mig en aning. Jag hade hoppats på att slippa ett nytt världskrig. Trodde att det var klart, faktiskt. Men näh. Och jag är en sån feglort så jag har funderat på var någonstans jag bör placera mig för att slippa stöta på de där när de väl dyker upp.

Ja, det stressar mig en aning. Jag hade hoppats på att slippa ett nytt världskrig. Trodde att det var klart, faktiskt. Men näh. Och jag är en sån feglort så jag har funderat på var någonstans jag bör placera mig för att slippa stöta på de där när de väl dyker upp.
Här hos mig lär inte några självmordsbombare dyka upp. Om jag bodde i Stockholm, Malmö eller Götet så vore jag inte så säker på det.

Jag sitter med fingret på semester-shopping-knappen men tanken på julhandel i New York känns helt plötsligt som en urusel idé.
Thailand? Nä.
Ebolasafari med lite klan- och religionskrig i Afrika? Nä.

Finland, Grönland eller Island kanske?

utanför.

Nusrafronten sade vidare att de USA-ledda flygattackerna är ”ett krig mot islam” och att man kommer att slå tillbaka mot de västländer och arabiska länder som deltar.
Jag har alltid levt med skygglappar och hållet för öronen när andra diskuterar krig. Sen jag blev mamma har rädslan blivit än värre. Kan inte ens läsa om vad som sker i världen längre :(

Jag har alltid levt med skygglappar och hållet för öronen när andra diskuterar krig. Sen jag blev mamma har rädslan blivit än värre. Kan inte ens läsa om vad som sker i världen längre :(

Det där drabbade mig med, sen fick jag den ena verkligheten efter den andra kastad i ansiktet. Först var jag mest nervös över ryssarna men IS känns lite värre. Liknar ju Hitlers läger lite tycker jag. Hua.

Jag sitter med fingret på semester-shopping-knappen men tanken på julhandel i New York känns helt plötsligt som en urusel idé.
Thailand? Nä.
Ebolasafari med lite klan- och religionskrig i Afrika? Nä.

Finland, Grönland eller Island kanske?

Med lite (men inte enbart) glimt i ögat:

Finland: För nära Putin.

Island: Vaknande vulkan.

Grönland: Är nog rätt tråkigt om du inte är forskare inom biologi/geologi (eller malmletare). Krångligt och dyrt att ta sig till. Plus att blir det ett större krig kring de norra delarna av planeten (läs Ryssland är inblandat) kommer flera intressenter försöka ta kontroll över Grönland pga naturresurserna. Ryssland har redan en närvaro där (de är de som skitar ner mest från sina läger/bosättningar och då pratar jag inte fekalier :meh:).

Grönland är inte krångligt. Direktflyg från Köpenhamn.
Fantastisk natur, isberg, valar, camping på öar, vattenfall, inlandsis, rävar osv.
Åka båt längs kusten, ner till södra Grönland med kullar och får...
Rida islandshäst :)

Nackdel, äcklig mat ;) dyrt att vara där.

Okej detta var OT.

Massor med giftormar och väldigt vanligt med en dryg machoattityd hos männen. Plus dåligt med vatten på många ställen.

*japp, mycket glimt i ögat :D jag jobbar med en drös australiensare*
Äsch, nu ska du inte vara så känslig! ;) Giftormar håller sig någorlunda utanför mattan och männen behöver man inte umgås med, så där är det säkert :D

Men för att komma dit och bo måste man antingen ha ett yrke de behöver eller gifta sig med en australiensare och det känns svårt, tycker jag!:meh:

Är dina arbetskamrater snygga och trevliga? Gillar de barn och en tjock kvinna? Kanske du kan lägga in ett gott ord för mig? :love:

Man behöver ju inte vara gift resten av livet... :D:bump::banana: Att gifta mig med en australiensare för att komma dit skulle jag LÄTT kunna göra! :o

Du vet inte ens om du kommer fram, din närmaste medpassagerare kanske tänker använda planet som flygbomb. :eek:

• Gilla
Reactions: No1
utanför.

Nu är det ju islamistextremisterna som uttrycker sig på det sättet för att få opinion med sig. Som de verkligen inte har. 95% av muslimerna står på vår sida och med den samling som nu görs, som helst skulle ha skett tidigare, är möjligheterna att stoppa jihadisternas framfart ganska stora.

Men visst, ju mer pressade de blir desto större risk för terrordåd i väst. Det är så logiken fungerar. Problemet är ännu större om inget görs, därför att då låter vi de samla ännu fler extremister på samma platser och "utbilda" dem vidare till islamistiska extremister.

Du vet inte ens om du kommer fram, din närmaste medpassagerare kanske tänker använda planet som flygbomb. :eek:

Eller så vet du inte om du kommer fram med bilen nästa gång du åker från hemmet. Vägverket kanske har gillrat en fälla, eller din granne kanske har druckit och kör ihjäl dig.

Det är fånigt att överdriva risker som är ungefär obefintliga - även om de ökar tusenfalt i en viss omvärldssituation.

Liknande trådar

Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 789
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 405
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Hej alla, tänkte att ni har kloka huvuden att slå ihop. Jag går på en av världens bästa skolor inom mitt kreativa fält och håller på att...
2
Svar
22
· Visningar
4 027
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar