S
Somligagillarmig
Jag har en liten/stor häst på 1.52 och jag undrar hur högt (ungefär) Han kan hoppa. Och om han måste tävla som stor häst eller D-ponny. Själv ska jag satsa på både dressyr och hoppning. Det är ju mkt markarbete i hoppning så man kan ju liksom inte komma undan det momentet(Som mina kompisar vill!!!) Men en kompis är riktigt duktig och vill träna dressyr. Jag har lite problem med att få honom att samla sig. Hur mgör man det korrekt? Jag vill ABSOLUT inte förstöra honom. Han är jätteduktig bara man får honom att arbeta rätt.Jag har haft honom i 7 nästan 8 månader nu. Jag har börjat känna honom riktigt nu. På banan går han bra och sådär Men ibland så känner jag att när vi hoppar så struntar han i mina tygeltag(ge och ta tygeltagen!). Annars så går han ju perfekt. I trven så går han fint över bommar och sådär. Han går fint i form och sådär. Ska man ha ett skarpare bett i hoppningen? Dom bett jag ahr är tredelat och tvådelat. Det tredelade är vad jag har lärt mig skarpare än det tvådelade. Är det sant? Jag rider oftast på det tvådelade men det tredelade reagerar han nästan inte på. Förklara gärna för mig!! Jag har liksom inte så mkt erfarenhet. Men jag kan en del. Men inte precis om bett. Det enda jag kan om dom är vad dom heter och att dom har funktioner och att dom ser olika ut!!! -.-'!! SNÄLLA!! HJÄLP mig!! Jag är desperat. Snart kommer våran ridbana fram under alla denna snö vi har häruppe! Och då vill jag RIDA!! ^^