Heartbeat och Cosmeo

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare millec
  • Startdatum Startdatum
M

millec

Skulle vilja veta vad ni tycker om dessa hingstar både fördelar och nackdelar.
Stoet det gäller är e. Irco Mena - Cardento - Maraton

Sv: Heartbeat och Cosmeo

Skulle vilja veta vad ni tycker om dessa hingstar både fördelar och nackdelar.
Stoet det gäller är e. Irco Mena - Cardento - Maraton

Har ett Heartbeat sto här hemma som är två. Är jätte nöjd. Hon är ue Cortez. hon fick faderns lång ben åt det ädlare hållet men visar nu mycket nerver och blir väldigt hög.
Hon hoppar väldigt bra och tycker det är super kul. Tyvärr så har hon inte mycket till gång för dagen men galoppen är bra och som hopphäst så blir det ju bra. Ska tillägga att mamman har ingen gång alls och är åt det tyngre hållet så tycker att hingsten har förbättrat henne mycket.
Jag skulle inte tveka på att andvända Heartbeat igen.
Cosmeo vet jag inget om mer att han har contender i blodet och det värkar ju vara väldigt inne så den kanske är mer lättsåld.

Mitt gamla tävlingsto fick en avkomma e.Heartbeat förra året. Riktigt snygg, bra gångarter och löshoppar mycket bra. Väldigt trevlig att ha att göra med. Har sett Heartbeat Live och jag gillar verkligen den hingsten, lägger han gärna på mitt sto någon gång i framtiden.

Tack! Roligt att ni är nöjda med era Heartbeat avkommor. Känner mig lite kluven... Som Jessica skriver så är ju Contender blodet mkt eftertraktat...
Emsan, är din Heartbeat också stor?

Hade valt Cosmeo, båda är mkt väl stammade och kommer säkert att gå riktigt långt på hoppbanorna. Får säga att jag är partiskt då jag fått ett otroligt fint stoföl i år e. Cosmeo. Mamma är e. Camaro M-Swift-Maraton (172 cm idag-4 år). Kommer att ta Cosmeo nästa år till mitt sto e. Irco Mena-Maraton.

Jag har fått en jätte fin hingst e. HeartBeat undan ett Elit sto e. Irco Marco-Crown Pointxx. Såldes till OS ryttare som 6 månaders föl. Har sett HeartBeat flera ggr på tävlingar och det är en mkt fin häst. Nackdelen är att han hoppar "lite" utan rygg.

men han är mkt trevlig och har fina prestationer fram till 7-års ålder.

Skulle inte tveka att använda honom igen pga att dom föl jag har sett, ser MKT fina ut, med bra halsansättning och är av en mkt god typ.

Cosmeo har toppen stam, men är något sämre i typen än HeartBeat, har lite kortare framben. Bättre att vänta och se vad han lämnar samt hur han själv presterar i sporten. Han är 5-år i år så kanske att han kommer att kvala och gå i Falsterbo bla.

Senast ändrad:

Ja han har stor, mamman bara 1,61 och hennes förra avkomman var liten men den har var klart störst av den årgången som kom förra året. Skulle gissa på att han blir lite över 1.70.

Vad roligt!
Det börjar dock luta åt Cosmeo.. Har tills ikväll att bestämma mig..
Blir det ett sto så skall fölet inte säljas utan så småningom ta över i avelsboxen..

Får lov att gratulera, otroligt roligt!! :-)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 309
Senast: Exile
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat