aemaria

Trådstartare
Vill någon hjälpa en novis?
Hd och Ad är väl höftleds- samt armbågsröntgen, eller?
Jag antar också att ett "Ua" betyder utan anmärkning. Men hur är det om en hund fått A eller B? Vad betyder detta?

//a

A och B på höfter motsvarar gamla tiders UA, dvs helt OK höfter. A är helt utan anmärkningar och B med så små anmärkningar att det inte har någon betydelse, även om det inte är klockrent.

Mvh
Duvan

Hd står för HöftledsDysplasi och AD för ArmbågsledsDysplasi men vad jag förstår det så kan de inte ha dysplasi i armbågarna utan det är arthros (pålagringar) de har i sådana fall.

Jo, så kan man också se det. Fast i praktiken betyder det att A är vad man skulle önska att alla hade, och B är inte fullt lika bra, men fortfarande helt OK.

Mvh
Duvan

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 540
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA