HD/AD-röntgen ikväll med gräsliga resultat...

Sv: HD/AD-röntgen ikväll med gräsliga resultat...

Ja och nu när Billie precis kommit över värsta valpstadiet så känns det inte så kul att börja om, IGEN.
Egentligen har jag väl ingen möjlighet i dagsläget att ta en valp heller, när jag skaffade Billie pluggade jag på distans.
Och på det känns det inte riktigt vettigt att införa en sprudlande valp nu. Då blir det rejsa av och jag undrar om Billie är mogen nog att kliva in i storasysterrollen eller om hon kör slut på den lilla om hon får chansen.

Du får gärna höra av dig om du till prata IRL... (Fast nu ska jag på semester nån vecka framåt) Jag har ju varit med om något liknande...

Och jag måste erkänna att tankarna på hunden som uppfödaren erbjuder mig känns lockande. Loka heter hon. Jag tror Billie skulle trivas med en hundkompis, jag misstänker att hon blir lugnare då. Så tillvida Loka inte är en yrhätta hon också, men det verkar inte så. De är inte heller direkt nära besläktade även om linjerna går lite i kors här och var.

Du kan ju inte ta en hund som heter Loka :mad: Det är ju min hund :mad:

:angel::angel:

Tråkigt att höra om Billie, men jag tycker du har en bra plan, jag hade tänkt likadant.

jag kan ta med loke och en annan labrador som också heter loke och så kan ni ha vars en loka och sen träffas vi och släpper hundarna lösa. den som lyckas kalla in alla vinner ;)

Tack för det, det är möjligt att jag hör av mig.

Nu har jag tid inbokat hos Audell igen på tisdag kväll (25/6).

Pluttan har varit ovanligt lugn sedan veterinärbesöket, troligtvis beror det på löpet och min sinnesstämning. Uppfödaren sa att det är ju fortfarande samma hund jag har trots detta, men det känns inte så. Alla planer och förhoppningar krossades rätt drastiskt och mycket av det vi gjort kan vi inte längre göra. Men visst är hon samma snuttiga lilla bedbug fortfarande...

Hon fyller 2 år idag. :)

Men du är så pass långt bort att jag inte tror att din hund hör mig om jag ropar in min (eventuella) hund...! :p

Dessutom blir det en RÖD Loka. Din är väl grå? (weimaraner) Då är det helt ok serru! :D

loka.jpg

åååå va SNYGG! har du inte fler bilder?

säg grattis till lillan och ge en extra köttbulle från oss idag :)

Det där är den enda bild jag hittat när jag googlat. (Den är knyckt...! :o)
Men jag ska antingen be uppfödaren om fler bilder eller så åker jag ev. ut redan i helgen och kikar lite och tar isf med kameran.
*to be continued*
Jag är dessutom vara hundvakt i helgen till en helcharmig shar pei-pojke vid namn Bruno. (kastrerad) Han och Billie ligger gärna på gräsmattan och hånglar... :D Så i veckan blir det bildbombning... ;)

Köttbullar blir det!! :)

Mmm det är omtumlande och det tar ett tag att inse att det är samma hund man har kvar hemma. Sen får tiden utvisa...

Om hemsidan som bilden ligger på tillhör uppfödaren, så har min pappa en hund ifrån samma uppfödare som dig. :)

Min hund, och Loka, är från Duckponds kennel. Loka har dock varit utlånad för en valpkull till en annan kennel och det är därifrån jag "knyckt" bilden. Fast nu har jag tagit egna bilder i helgen då jag varit och hälsat på Loka utanför Uppsala.
Kanontrevlig hund, raka motsatsen i typ om man jämför med Billie. Lugn, värdig, väldigt kelig men inte det minsta påträngande. Inte hoppig och inte slickig...! :eek: Går bra i koppel, inte så jobbad med men lyssnar bra och har inga direkta olater. Ganska tunn och väldigt lite päls då hon haft valpar för inte så länge sen.

Hon fungerade dämpande på Billie när hon blev uppspelt, lite storasyster liksom. Inte för hård men markerade gränserna väldigt tydligt och Billie fogade sig direkt utan att ta åt sig.

Ska lägga in lite bilder strax. Hade även "helghunden" Bruno (shar pei) med mig som stornjöt av att tumla runt bland smultronen med två slanka blondiner... :D

Hon har precis börjat löpa också...

Undrar om jag kan få låna grannens beaglehane, jag skulle så gärna vilja ha en valp efter henne utifall att det blir så att hon måste tas bort i höst...

:angel:

Nog för att jag är lite väl seg så här efter intensivt midsommar firande men visst var väl det här ett skämt:confused::confused:
prillan

Ja det var definitivt ett skämt... :p

:rofl:ja jag blev lite orolig där, när du redan hade valpköpare..

Förstår att du är ledsen, jag själv skulle defenitivt satsa på den andra hunden, är rätt så säker på att stressen o problemen kommer från värk
mvh prillan

Nu har vi varit på återbesök hos veterinären. :) Det gick bra!! :banana:

Han klämde och kände och hunden reagerade nada. "Vad du än har gjort så funkar det, fortsätt så..."
Undvika att springa med henne i lös snö i vinter, simma mycket, 10 min vild lek med snabb hund värre än att promenera 1,5 mil, ge glukosamin (gör redan) och om hon får ont i framtiden (efter häftig lek el. dyl) ge direkt smärtstillande och vila. Fick ett recept med mig.

Livet leker och jag känner mig 20kg lättare!! :D

Och i helgen kommer Loka... :bump: Billies alldeles egna nanny...! :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka