Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Havren har: (/kg foder)
13,6 MJ
103 g smrp
Det var väldigt mycket energi i den havren, har den hög litervikt också?Tar mig friheten att svara i TS ställe då vi tydligen har samma havre. 1 struket Krafftmått (hur mycket rymmer ett sånt? en liter?) väger drygt 9 hekto enligt min våg.
Det var väldigt mycket energi i den havren, har den hög litervikt också?Tar mig friheten att svara i TS ställe då vi tydligen har samma havre. 1 struket Krafftmått (hur mycket rymmer ett sånt? en liter?) väger drygt 9 hekto enligt min våg.
Har för mig att ett krafftmått är ca 1,6 liter!
Det var väldigt mycket energi i den havren, har den hög litervikt också?
Har för mig att ett krafftmått är ca 1,6 liter!
Stämde bra det, blev ju tvungen att kolla :smirk: När jag ändå var i farten så vägde jag igen också. Får korrigera mig med vikten alltså.
Ett struket mått (Står tom Eggersmann på det och inte Krafft) rymmer 1050 g havre. Ett rågat mått väger 1150 gram. Ska det vara noga så ska det. Det var nog förra årets havre som vägde 900 g.
Kan någon räkna ut hl-vikten på detta?
Jo, vi köper nog från sammaMen på analysen stod bara energin /kg TS så jag räknade det gånger 0,854 (TS) och fick fram 13,6. För visst räknar man inte energin per kg TS?
Btw så stod det såhär på analysen också, jag fattar ingenting:
Energi (ber. för häst) 909 (/kg fode) inger R i foder (medvetet?) och 909 vadå?
Stämde bra det, blev ju tvungen att kolla :smirk: När jag ändå var i farten så vägde jag igen också. Får korrigera mig med vikten alltså.
Ett struket mått (Står tom Eggersmann på det och inte Krafft) rymmer 1050 g havre. Ett rågat mått väger 1150 gram. Ska det vara noga så ska det. Det var nog förra årets havre som vägde 900 g.
Kan någon räkna ut hl-vikten på detta?
1050/16 är 65,625 alltså 65 gram per deciliter, 65*10=650 gram/liter
1050/16 är 65,625 alltså 65 gram per deciliter, 65*10=650 gram/liter
TAck!![]()