Havre som stinker mögel!!! Hur farligt är det?

Capable Case

Trådstartare
Hjäääälp! Står i ett stall där det ingår havre och annat gottis i hyran.. Men idag så luktade jag för första gången på länge på havren och den STINKER mögel!! :eek: Blev ju såklart orolig.. vet inte hur länge havren varit sån då vi inte själva fodrar hästarna så man tänker inte på att lukta jämt.. :crazy:

Hur farligt är det för hästen med möglig havre? Alltså VAD kan hända om de ätit av den?.. Informerade såklart stallägaren och vi tar dit egen havre imorgon för sånt där ska inte min häst äta.. Känns inte så skoj när man inte vet hur länge det varit såhär.. därför blir jag väldigt orolig och vill gärna veta vad som kan hända om de ätit av den..

Edit: Havren tas in själva av gården så det är samma havre som fodrats med ett tag.. frågan är dock hur länge den legat i silon och varit i det här tillståndet...

Sv: Havre som stinker mögel!!! Hur farligt är det?

Jo jag tänker då inte använda den till min häst.. Tyvärr kan jag inte bestämma vad som ska göras med den då det inte är mitt eget stall.. Men hur farligt är det för en häst att få det i sig? Vad kan hända? Jag vet ju inte hur länge den varit sån här.. och min häst har ju ätit av det innan jag luktade på den. :crazy:

Liknande trådar

Äldre Jag behöver lite tips och råd från bukefolket eftersom jag googlat mig snurrig nu. Jag hyr ett gammalt litet hus. Min Hv är inte mycket...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 755
Senast: Korven
·
P
Hästvård Behöver svar angående detta omgående, vet inte vad jag ska göra... Det är så att vi fått in ny halm i stallet jag hyr i (stora...
Svar
3
· Visningar
3 871
Senast: Minstral
·
Foder & Strö Vet inte om tråden ligger rätt, morderatorn får flytta den annars ;) En tanke slog mig idag när jag öppnade en hösilage bal som var...
Svar
6
· Visningar
2 915
Senast: Neinor
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 552
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V