Havre-fritt kraftfoder?

A

AAA-A

Halloj!

Jag söker ett havre-fritt kraftfoder till min häst, som dessutom helst ska innehålla mycket magnesium.
Finns det någon som på rak arm vet något bra kraftfoder som uppfyller kraven, eller vet vart jag skulle kunna leta efter ett sådant? (Hemsida, märke etc.)
Allt är av intresse! :bow:

Sv: Havre-fritt kraftfoder?

Kvarnbyfoders "Derby" är fritt från havre, jag har skrivit innehållsförteckningen i nån annan tråd om havrefritt.
var magnesiumhalten ligger där vet jag inte.

Du kan ju även ge magnesium som tillskott också, om det är det som behövs i förhållande till grovfodrets mineralvärden

Kolla Dodson & Horrells sortiment, de har massvis med fodersorter och säkert något som kan passa dig. Personligen är jag väldigt nöjd med fodret (från Dodson & Horrell) till "mitt" islandssto. Jag tror bestämt att det är havrefritt också...

/Anna

Halloj!

Jag söker ett havre-fritt kraftfoder till min häst, som dessutom helst ska innehålla mycket magnesium.
Finns det någon som på rak arm vet något bra kraftfoder som uppfyller kraven, eller vet vart jag skulle kunna leta efter ett sådant? (Hemsida, märke etc.)
Allt är av intresse! :bow:

Min hoppetossa har lite svårt för havre, eller rättare sagt jag har lite svårt med henne när hon får havre! :D

Hon får Lantmännens Havrefria Musli. Tror någon skrev att den innehåller havrekli?
Men den fungerar perfekt på min stora tjej, hon har inte reagerat ett dugg på den. Magnesium halten har jag dock inte i huvudet just nu!

Salsas Havrefria Musli är många nöjda med. prisvärt. Magnesium 3,3 g/kg.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 616
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 824
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 015
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2