Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är hållbarheten på lucernhöet när man öppnat en bal?
Värden?
*ser plötsligt en oanad möjlighet att ge fblherrn annan 'nattamat' än mitt silage, och på så sätt få upp MJ och kunna kapa kraftfoder, om han äter det där lucernhöet då vill säga*
Jag har alltid gett havre, så jag har alltid personlighetsförändrade hästar.
Vet inget annat
Det är fruktansvärt torrt, mkt mer än 85% TS. Jag har förvarat öppna balar i lada i ngt halvår utan att ngt hänt. Som allergisk människa blir jag litet hostig när jag hanterar det snustorra lusernhöet men hästarna har inte reagerat så. Det bästa är om man bara kan ställa ut balen i hagen då tar ju ytskiktet upp luftfuktigheten och det dammar inte av torka. Men ska man bara föda några hästar med en bal så kanske det inte är ngn bra lösning.
Värdena är samma som deras lusernpellets, gissar att de tillverkar pelletsarna av detta hö. Dangro är unika på så sätt att de ändrar värdena på sina förpackningar efter värdena på de ingående ingredisenserna för varje parti, Andra firmor har ju samma värden hela tiden vilket borde vara en omöjlighet. HH
Ja, hon blev väldigt gallig de ggr jag provade och hon reagerade oavsett hur försiktigt jag försökte vänja in henne, så jag gick tillbaka till havren istället. Hon var en häst med mycket motor och behövde gå dagligen för att vara rolig att rida, stod hon en dag så var det mycket spöken omkring oss, men hon hade gått genom eld och vatten med mig. Mycket nerv men en vilja att göra rätt och jag kunde rida henne i grimman barbacka om det så var snöstorm ute.Du skriver svullna ben när du gett korn?
Upplever att min har fått mer gallor denna vinter när han fått korn. Kanske kan bero på det?
Hvare är väl ändå inte i första hand en proteinkälla, utan snarare en energidito?