Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gjordes en gårdsbesiktning, ingen röntgen.
Skadan syntes bara genom en magnetröntgen som gjordes igår och skadan var så pass kraftig att den har funnits en längre tid än 1,5 år.
Vad ingår mer i en riktig besiktning? Hon är undersökt och longerad och böjprov är gjort.
Som jag skrev innan hade det inte hjälpt att röntga då skadan inte synts på en vanlig röntgen.
Vad skulle jag mer gjort för att fullgöra min undersökningsplikt? Vad gör man annorlunda på en besiktning på klinik?
Vet inte hur mycket det är för en riktigt dyr häst, jag gav 75 för henne.
Men jag frågade om tips o råd om lagar och regler o tänkte kontakta en jurist om det är lönt att gå vidare med detta eller inte.
Om hästen var ohalt 7 mån efter köpet och endast gårdsbesiktning gjordes innan företag köpte av privat person och inte klinik/vet vill intyga att skadan är äldre än affären OCH att säljaren visste om skadan, skulle jag inte ta det till rätten. Förlikning om ni har tur el läropengar, spara inte in på ordentlig vet besiktning vid hästköp det blir ofta dyrtNågon som har koll på lagar och regler när det gäller att häva köp?