Jag sålde en häst för 1 månad sen. Ett varmblods sto på 5 år som jag haft i ca. 1 1/2 år och ridit in osv. Så var jag tvungen och sälja henne pga. Ekonomisk kris. Hästen var fullt rodnar och absolut inga problem alls. Hon provred och allt såg kanon ut och det kändes jätte bra. hon ville ha hästen. hon valde och inte veterinär besiktiga hästen. i kontraktet står det också att jag skriver i från mig alla som helst dolda fel eller skador. och att hästen var fullt frisk enligt mig. Jag fick flertal sms där det står att hästen går jätte bra och att dom trovs i hop. det senaste smset jag fick där hon skrev att allt går bra vae den 26/3. För ca 1 vecka sen så hör den nya ägaren av sig och vill häva köpet pga att hösten inte går att rida. Hon bockar och är helt galen. Jag sa att det inte finns några grunder på att det sa va nått fel på hästen. När jag lämna hästen så var det absolut inget fel på hästen och det finns inga skäl till att häva köpet.
Jag har kontaktat en jurist som är involverad i hästaffärer och hon har skickat ett brev och berättat att det inte inns några skäl. Men den här tjejen ger sig inte.
Vad ska jag göra?
Jag har kontaktat en jurist som är involverad i hästaffärer och hon har skickat ett brev och berättat att det inte inns några skäl. Men den här tjejen ger sig inte.
Vad ska jag göra?