aleksis

Trådstartare
Nu är jag på jakt efter en ny hatt då min andra är lite väl liten

Så nu behöver jag lite tips, vad har ni för hattar? :laugh:

Sv: Hattar

Puttar denna tråd då jag också gärna vill veta eftersom att jag ska köpa hatt.

Vilket är snyggast, filt eller stråhatt? Vilken färg är snyggast, vit eller svart?

shiiit, jag visste inte att hattandet var en så definierad värld med rights and wrongs. det låter som om man ska spara ihop kosing alltså innan man investerar i en hatt.

Tack för hattskolan, lite nytt och lite gammalt..
Själv kör jag med en coloradohatt i beige (matchar ALLT) på uppvisningar och tävling men hemma blir're med läderhatt (australian) vid uteritt med dåligt väder annars den vita stråhatten vid hemma träning!

Variation förnöjer så nu har jag 4 st (hattfreak ;))

2 st är köpta på ku*an trading utanför High Cha***rall 2004
2 st är köpt i fyllan och villan på HC 2005 & 2006

Jag har också en beige hatt...fast en stetson. Gillar den så den får hänga med ett tag till...;)

Jag köpte min allra första hatt på SQHA Nationals .)

En vit stråhatt med resår inuti, kändes oerhört bekväm, kostade strax under 300 kr.

Om den ska "sitta som berget", vilket väl är nödvändigt vid ridning så får jag nog ta och lägga lite mellan ( säljaren rekommendera sån där dörr/fönsterlist i gummi att lägga innanför resåren, smart !! ) annars åker den troligen av.

Men att bara ha den på huvet funkar det som den är !

Jag har inget hum alls om hattar, har kollat runt lite och hittat en del som jag tycker är snygga.

Först och främst nu ska jag försöka hitta ett fint hattband till min vita hatt :)

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: ameo
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: zarmino
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
10
· Visningar
595
Senast: Angel
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 407
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar