Hästutbildning utomlands?

A

AliceAwsome

Någon som vet något om hästutbildningar utomlands? Har såklart googlat men inte hittat något.
Tacksam för svar :)

Sv: Hästutbildning utomlands?

De enda jag vet är att ibland om man kolla på yardandgroom.com och i england så finns de vissa som har någon sorts praktik plats inför något, vet inte om de är för en utbildning eller om de är för att ta någon examen (som att ta hästskötar examen) men man ska tydligen helst göra något sådant för att söka till dom... Ska försöka leta upp någon sådan annons så du får se.. (de är ju i alla fall en ledtråd på spåren)

Det finns något som heter NVQ i Storbritannien. Står för National Vocational Qualification (vet dock inte vad de innebär..) som man kan ta tydligen, vet även att en del på yardandgroom.com i england hjälper en att kunna ta sådant. Man behöver väl någon slags grund, vet att de finns på olika nivåer. googla de så kanske du får lite hjälp :)

Många många anläggningar erbjuder träning, fickpengar och boende i utbyte mot arbetskraft. Jag jobbar/utbildar mig på en ridskola i London. Vi gör både NVQ med hästinriktning och BHS examen parallellt. Jag tycker det är bra. Man kan ta ett/två år utomlands, jobba med hästar och få en utbildning samtidigt. Det är mycket jobb, men iochmed att man får så mycket träning (1 ridlektion, 1 föreläsning per dag), arbetslivserfarenhet (vi på gården här får olika projekthästar att jobba med individuellt, vi har varsitt stall som vi ansvarar för, vi får undervisa... etc) och kontakter så känns det absolut värt det.
Se det som betald utbildning ;)
Fråga gärna vidare om du vill veta mer om hur det går till i UK. Vet att det finns ett par BHS-folk här förutom jag.

Oj, jag svarade olssssons inlägg, men menar såklart att TS kan fråga vidare om hen vill veta mer! :D

Fossing: hur hittade du den ridskolan. Är supersugen på att flytta till London och jobba/plugga häst. Har googlat runt men hittar inget :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 116
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Relationer I morgon är min sista semesterdag (egentligen var det väl i fredags, om man ska vara noga). Vad kan sambon och jag hitta på som inte...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama