Hästtransport med fronturlastning

Sv: Hästtransport med fronturlastning

men efter att ha fått lastträna ett par gånger i fronturlastningen med öppet släp, gåendes runt några gånger in och ut igen, har hon slutat tänka bakåt och går ända fram i släpet, bjuder framåt, väntar ändå lugnt på att få kliva av och inga tendenser till att gå på folk framåt.

jag håller helt med! min arab har alltid ogillat transporten och nu har jag köpt en med fronturlastning. vi tränar för fullt och gör stora framsteg. efter att ha fått gå rakt igenom en gång så går han på om och om igen :)
nu ska vi bara få honom att stå stilla medans jag stänger bakbommen oxå(han backar ju om jag backar). jag måste ju kunna lasta honom själv om man nånsin vill kunna åka på träningar osv. men för säkerhets skull kommer jag att lasta ur honom bakåt ibland så att han blir van vad både och.

Sv: Hästtransport med fronturlastning

*kl*

Jag vill ha fronturlastning då jag kör mkt själv och tycker det är lättare att ta ut fram då. Min är tränad att backa lugnt och snällt men framåt känns ändå bättre.

Hon hade en period där hon påstod att hon var svårlastad, då var det perfekt att kunna gå igenom femtioelva gånger (från båda hållen) för att få lite "tryck" i det hela.

Nu kan jag lasta själv igen.

:) Har en Kylinge, utan dämp fram, det står på "att göra listan" när jag är mindre fattig (att fixa en, har en bra verkstad där jag brukar lämna in det, fundrar på att byta på stora luckan då också).

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 310
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 152
Senast: MiniLi
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: lillan222
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI