Hästtransport fr. K-stad till Gbg Pris??

C

Carolrita

Någon som kan tipsa mej vilken hästtransportör jag ska anlita som kan transportera mina hästar (ett vbl-sto & en shettis-valack) till Göteborg från Karlstad...Pris på en sån resa per häst?? Någon skillnad på pris när det gäller shettisen??
Jag ska eventuellt flytta ner till Gbg för pojkvännen bor därnere och vill ha med mina hästar.

Märren är lite svårlastad, och jag hoppas att det finns någon av hästtransportörerna har erfarenheter av såna hästar förutom tjejen från Skåne som kör mellan Mora-Skåne varje vecka...

Någon som vet om henne och om hon är bra, eller finns det andra som är bättre ??

Vore jätteTACKSAM för tips !

//Carolrita

Varför inte köra själv den korta sträckan ?? Karlstad - Göteborg är ju bara ca 25 mil...Annars kan jag rekommendera Gunnar Ohlsson eller Jacobsson.

Gunnar Olssons Hästtransporter
070-583 70 40 0620-210 01

Göran Jakobssons Hästtransport
0620-240 26 0620-240 26

Dom kör Norrland_skåne varje vecka.

Tyvärr så är det inte lätt att hitta transportör den sträckan för ´stort sett alla går på andra sidan vänern men en som finns är Grens vet tyvärr inte nr till dem men de var väldigt bra då jag skcikade mitt sto till uppsala.

Är det inte annars lättare att köra själv?? Det är ju inte långt mellan karlstad och gbg (jag bor mitt i mellan)

I Hästfynd brukar några transportföretag annonsera om sina hästtransporter !

Tack till er allihopa som svarat på min fråga, visst det är lättare & bättre att köra hästtransporten själv till Gbg, men jag ville kolla lite först. Lite svårt o köra när det är vintern om det nu blir något längre fram.. :)

//Carolrita

Sv: Re: Hästtransport fr. K-stad till Gbg Pris??

Närmaste transportör är väl Färjestads hästtransporter (tror jag är korrekt namn). Det är de bussarna som står utanför travshopen.

Sv: Re: Hästtransport fr. K-stad till Gbg Pris??

Man behöver ju inte anlita de närmsta företaget, det går ju lika så bra med någon som passerar förbi...Transportkostnaden borde ligga runt 1000 -lappen...absolut INTE mera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka