Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag har aldrig anlitat djurtolk, men jag "känner" några till namnet, läst en hel del böcker av djurtolkar, samt har ett par CD-skivor, för egen träning.
Jag upptäckte nämligen för några år sen att en av mina katter väckte mig flera nättre i rad, fast jag inte var vaken och visade på sin "brinnande mage". Jag kastrerade henne ett år tidigare dels pga vätskecystor som skulle torka ut efter kastrering och att hon inte skulle ha några kattungar. Jag kände på tidigt stadium på mig att det inte var "bara vätskecystor" redan före kastrering. Så tredje natten vaknade jag på riktigt och tittade, men såg ingen "brinnande mage" på katten, vätskecystorna fanns där, men inget annat direkt. En vecka senare tog jag dock mod till mig och åkte iväg med katten till veterinär, det var fredagen den trettonde. Jag fick ingen katt med mig hem, det var långt gångna cancertumörer.
En annan gång var för två år sen, när jag gick förbi mammas o pappas sovrum och såg bokstäverna "L-e-j-o-n-k-u-n-g-e-n" snirklade framför ögonen. Jag gick ut i köket och tänkte inget mer på det. Sen gick jag in i datorrummet igen, med en smörgås och på vägen förbi sovrummet såg jag bokstäverna "S-i-m-b-a" snirklade och då undrade jag vad sjutton det var frågan om.
Mer rubbad än vänligt, eller??? Då låg min katt därinne, det hade ag ingen aning om. Han brukade ligga i källaren när det var varmt ute. Jag var tvungen att hämta kameran.
Att jag sen inte haft riktigt samma "språkliga förmåga" när det gäller våra hästar, så känner jag ändå att "vi" blir glada när vi möts. Hästarna brukar ha full koll, när jag kommer från bussen, eller när vi kommer med bil. Då möter de upp vid grinden och gnäggar. Härom dagen gick jag av vid fel hållplats och kom från fel håll. Jag kom nerför en backe från baksidan av hagen. När jag ropade tittade hästarna uppe vid grinden men såg mig inte. När jag passerade bäcken ropade jag igen, då såg "ledarstoet" mig och gnäggade. När jag klättrade över diket och gick in i hagen, kom de ner och mötte mig, nosade på min handflata och ville bli klappade i pannan alla tre. Alla väntade på sin tur och sen följde de med mig upp till grinden och väntade tills jag kom ut och fyllde på vatten. För det var efterlängat.
I mångt och mycket är alla djurtolkar, vare sig de vill det eller ej. Det beror bara på, hur mycket man vågar tro. Och vad man vill ha förmågan till. Jag är glad, att jag har den känsla jag har. För det är "mina kompisar" det gäller. Men jag tänker inte använda det, i stället för veterinär, eller för att hålla mina djur vid liv, trots att de plågas.
Nej, jag tror inte att man kan prata med djur, av den enkla anledning att jag vägrar tro på något jag själv inte upplevt. Jag har varit närvarande när bekanta haft ut "hästpratare", men då det inte handlade om något annat än samma cold reading som andepratarna använder sig av, steg inte precis mitt förtroende. Jag hade kunnat få fram samma, om inte bättre resultat hos någon som trodde så blint på hästprataren att denne inte bar på en enda kritisk tanke.
Däremot finns det självklart människor som kan kommunicera med djuren genom att läsa av dem och interagera med dem genom anpassat kropsspråk osv., och sådana personer beundrar jag otroligt mycket. Men att regelrätt kunna prata med djur, nej, det tror jag inte alls på.
Tror det finns en hel del kvacksalvare i den branchen, men är helt övertygad om att det finns vissa som kan ta emot signaler/bilder av hästar och se händelser som de varit med om.
Vissa människor har förmågan att öppna sina sinner tillräckligt för att ta emot detta tror jag.