Hästtjejer, se hit? Har ni sprutat flugspray som gravida?

ako

Trådstartare
Som rubriken lyder. Blev lite nojig när jag läste dagens Ridsport och tycker att jag borde ha insett själv att det kanske inte är så j-vla bra... Tror jag sprutade när jag hade L i magen, men ändå. Är i v 14 med ett förhoppningsvis blivande syskon nu.

Sv: Hästtjejer, se hit? Har ni sprutat flugspray som gravida?

Jag har nog sprayat med Maja i magen... men jag sprayar iaf inte när barnen är nära (nu utanför magen).

Kul att du är gravid igen, det har jag missat! Grattis!

Jag var gravid förra sommaren och använde flugspray hela sommaren. Jag tänkte tanken några gånger och var så försiktig det bara gick, hur ska man då om man inte har någon annan som kan göra det åt en? :(

För det första - GRATTIS till bebis!! :bump:

Och jag använde flugspray när jag var gravid med L, dock inte så länge eftersom jag inte blev gravid förrns i augusti. Använde dock ett ganska starkt medel. Och han verkar må bara bra än så länge, han har nu fyllt 2 år :)

KL: Tack för svar o grattis :)!! Jag har inte skrivit något om det tidigare, ville gå igenom v 12 o kolla på knytet på första UL, o än vet inte så mga IRL heller. Tror jag ska ka o shoppa ett flugtäcke till pållen nu, han är larvigt känslig mot just bett o nu vill jag inte spruta mer alls...

Jag sprutade bara utomhus och i "medvind" om det blåste så det kom mot hästen och inte mig. Kör täcke oxå men det räcker inte.

Jag tänkte nog inte ens på det :o Använde Switch som vanligt samt sprayade med extra medel vid behov. Och hunden hade jag fästinghalsband på, som jag säkert tog i massor med gånger.
Förutom att jäntan är otroligt envis (kan hon ha fått det från sina föräldrar månntro?) så är hon fullständigt normal.

Kan du inte berätta lite kort vad det stod i artikeln? Surfar via mobilen och ridsports sida är så seg att ladda :(

Och självklart, stort grattis till filuren i magen! :laugh:

När jag var gravid förra sommaren så gick jag ut ur stallet och sprutade hästen för att minska exponeringen

Det handlade ff a om att flera flugmedel har livstids slaktkarens (alltså som exempelvis Butta som ju heller inte får ha givits till hästar som ska bli människoföda) och att ju allt sådant egentligen ska föras in i passet men vem ska göra det? Vet? Hästägare? Dessutom har flera medel innehåll som har t ex 96 h tävlingskarens utan att det sysn på förpackningen. När artikeln kom hade jag dessutom de sista dagarna funderat på och även låtit bli spray, men har ju korkat nog sprayat ett par ggr i veckan hittills under flugperioden, dock intill öppen stalldörr och försökt att inte andas in, men så gör jag alltid oavsett fliurer i magen eller ej - jag tycker det luktar äckligt!

Jag sätter på switch och sprayar på diverse medel, hunden har fästinghalsband och katterna droppar. Jag försöker bara att vara mer försiktig än innan. Inte andas in eller få för mkt på händerna. Tvättar mig direkt efteråt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 261
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 127
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka