Hästtjejer blir bra chefer

buschiq

Trådstartare
artikel i nwt

Ja, vilken hästmänniska skulle inte skriva under på det!

Men vad tror ni, är det den grundläggande personligheten som ger tävlingsryttare och stallchefer etc, eller är stallet en "plantskola" för alla små hästtjejer/killar? Utvecklar vi ledaregenskaper i stallet?
Alltså, vad är hönan och vad är ägget?

Sv: Hästtjejer blir bra chefer

Hmm..jag tror mycket beror på den grundläggande personligheten till att börja med. Sedan är nog olika vad man får/har för möjligheter och hur man tar till vara på dom. En del skapar sig möjligheter till utveckling, en del får dom serverade. Uppbackning hemifrån spelar nog en roll oxå. Men hursomhelst så är hästar ett väldigt bra fritidsintresse:d. Man lär sig ta ansvar, fatta beslut, empati, mm.
Även om man inte blir tävlingsryttare el får chefsposition.
Och, finns det någon ROLIGARE motionsform??!!
Inte vad jag vet iaf...... :p
/J.

Tänk om fler politiker kunde få upp ögonen för den här sidan av hästsporten, att det inte bara är gulligull för småtjejer utan att det faktiskt kan utveckla dem för framtida ansvarsfyllda jobb...
Då kanske det kunde vara värt att satsa mer på en s.k. tjejsport!

Tänker jag.

nja, det tror jag nog inte stämmer, vi hade en kvinnlig chef på mitt jobb som höll på med hästar, hon var jättetrevlig och prata häst med men när det kom till jobb så var det inte lika trevligt längre. Kan säga att det var mycket jubel när denna chefen flyttades och vi fick en ny. Har inte stött på många chefer som lyckats göra sig så opopulär som den här "hästtjejen".

Däremot tror jag att hålla på med hästar höjer många tjejers självförtroende, lär dem ta ansvar, respektera andra osv och det tycker jag är bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 974
Skola & Jobb Hej! Inte mitt riktiga konto för jag vill vara anonym om detta så om nån kommer på vem jag är håll det gärna för er själva tack! Jag...
Svar
8
· Visningar
2 626
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama