ameo
Moderator
Sv: Hästsport eller djurplågeri??
Är det travfolk som gnäller över ridfolkets hjälpmedel och vice versa?
Eller är det möjligen samma gnällspikar inom alla discipliner som anser att hjälpmedel är av ondo oavsett varför och hur de används?
Det finns hjälpmedel inom alla discipliner som jag anser är ganska onödiga, likaväl som det finns utrustning som ÄR bra hjälpmedel.
Det finns hästar inom alla discipliner som ser ut som julgranar, med överflöd av "hjälpmedel" och annan utrustning som inte behövs.
Vem bespottar hjälpmedel?Det var en bra förklaring, men då kommer nästa fråga. Allt detta måste ju ses som hjälpmedel att få hästen in i en situation som den egentligen inte klarar av för egen maskin. Varför bespottas hjälpmedel i allmänhet, jag tänker nu närmast på de mängder av trådar där man ondgjort sig över martingal, sporrar olika typer av bett mm. Detta är ju hjälpmedel främst inom andra hästsporter, men här anses det in ok?
Är det travfolk som gnäller över ridfolkets hjälpmedel och vice versa?
Eller är det möjligen samma gnällspikar inom alla discipliner som anser att hjälpmedel är av ondo oavsett varför och hur de används?
Det finns hjälpmedel inom alla discipliner som jag anser är ganska onödiga, likaväl som det finns utrustning som ÄR bra hjälpmedel.
Det finns hästar inom alla discipliner som ser ut som julgranar, med överflöd av "hjälpmedel" och annan utrustning som inte behövs.