Hästskit på potatisland

E

eldhroka

En bekant har ett stort potatisland och jag frågade om han ville ha brunnen hästskit som gödsel.. Hans svar var att han var rädd för att få skorv i potatisen och jag är ingen potatisexpert.. Däremot så har jag fått för mig att hästskit skulle vara bra som gödsel till potatis.. Någon som är mer inne på det här med potatisodling och kan ge mig ett svar?

Mvh Anna

Nej, hästskit är inget vidare för potatisodling. Rosor och grönsaker som växer ovan jord är det däremot bra till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 977
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka