Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fanns ett utanför Uppsala. Minns inte vad det hette men det floppade totalt har jag för mig. @lil-sis kanske minns?
Edit, Julmyra heter det. Verkar ha blivit enbart travinriktning nu.
Ja precis. Dyrt, för långt ut i ingenting och två motarbetande läger som skulle samsas.Ett av problemen på Julmyra tror (minns ej helt säkert) jag var blandningen av trav och ridning. Och i form av 'ridhästar får inte vara på travslingan, de bara förstör' och dylikt.
Dessutom var väl placeringen i relation till städer lite sådär? Julmyra är rätt långt från Uppsala..
Finns flera liknande försök, vad jag vet har inget av dem fungerat, och i flera fall har det slutat med konkurs och tragedi för byggherren.Hej! Jag arbetar som fastighetsutvecklare i Skåne och överväger att bygga ett hästrelaterat boende (cirka 50-100 hus) med gemensamma funktioner för hästintresserade. Känner någon till något liknande projekt i Sverige som jag skulle kunna inspireras av?
/Peter
Problemet är nog ofta att de som planerar den typ av byggen inte har umgåtts med många hästmänniskor med olika inriktning samtidigt och sett alla dispyterna som uppstår om allt och inget. För min del skulle jag aldrig i livet vilja bosätta mig i något som har potential att bli ett bostadsområde som i princip är ett jättelikt kollektivstallsprojekt utan chef.Finns flera liknande försök, vad jag vet har inget av dem fungerat, och i flera fall har det slutat med konkurs och tragedi för byggherren.
Vet inte om söderby hästby finns kvar.
Vad menar du med gemensamma funktioner? Kommer det vara lägenheter/ villor och finnas stall för boende att hyra in sina hästar där eller kommer det säljas ut små hästgårdar och finnas gemensama ridbanor och tillgång till hästbutik och veterinär?