Hästrally-hjälp

Russinet

Trådstartare
Är det någon här som har startat i hästrally någon gång som kan berätta om hur det är.

Funderar på att anmäla mig o hästen till en sådan tävling i sommar, fats jag vet inte så mycket om det. Men jag tror att hon kan passa rätt bra till det, hon är orädd och litar tillräckligt på mig för att göra det jag ber om (som att gå över presenningar o sånt) och är relativt väldresserad :) :D (russ kan ju få sina ideer ibland om vem som bestämmer :P).

jag tänkte då vara med i körningen, men har inte bestämt mig än. skulle ni rekomendera körningen eller ridningen?

Sv: Hästrally-hjälp

Hästrally? :confused:
Vet inte vad det är riktigt, men det låter som nåt för mig och min pålle!
Mer info, någon?

coolt! Men faktiskt har ja själv ingen aning.

Ett rally är en långritt med olika typer av lydnadshinder. De jag varit med på har varit 2dagars som har gått över ca 6mil. De gick i hälsingland. Man rider både på landsväg,skog och i hagar. Oftast får man sällskap. Det brukar inte vara på tid. Hindren kan vara allt från att kasta hästsko från hästryggen till en stolpe på marken, gå över en bäck, stå blickstilla i 15 sekunder med frambenen på ena sidan om en bom, sätta en hov på en platta som ligger på marken (mkt svårt)öppna gå igenom och stänga en grind med en hand, poängpromenad, gå under en stång med massa färglada plastband som fladdrar i ansikter på hästen. Det finns hur mycket som helst. Man brukar samla poäng och det hela går ut på att hästen skall lyssna på ryttaren och alla skall ha ROLIGT!

Har varit med själv ca 7 ggr med min gamla häst . Har sett att detta är ett gammalt inlägg men skulle gärna vlija veta om det fortfarande köra/rids eller om det lagts ner. Synd att inte tidningarna skrivit något om det. Hade gärna velat åkt och kollat.

Nordanstigs(heter väl Norrhälsinglands nu...) Hästrally går alltid helgen efter midsommar varje år. Hör efter med någon av klubbarna där uppe...Jättendal/Hassela/Gnarp (eller är det Bergsjö nu???).

Har väl blivit lite mindre deltagare nu än det var förr om åren men känslan är kvar;)

När jag var med kunde det vara över hundra ekipage med kör- och ridshästar. Jätte roligt var det och ett bra sätt att komma ut och göra något med sin häst och till varje år så tränade man alltid på något nytt som man råkat ut för och man fick ett mål. Saknar det men tänkte träna på min nuvarande häst nästa år då hon fått fölet. Samt tiden fram till dess så länge hon orkar.

När jag var med kunde det vara över hundra ekipage med kör- och ridshästar. Jätte roligt var det och ett bra sätt att komma ut och göra något med sin häst och till varje år så tränade man alltid på något nytt som man råkat ut för och man fick ett mål. Saknar det men tänkte träna på min nuvarande häst nästa år då hon fått fölet. Samt tiden fram till dess så länge hon orkar.

Det var ca 50 ekipage i år kontakt personen heter Marita Belin om du

ååh!! synd att det redan gått i år! hade ingen aning om att det fanns! blev ju sugen!

Jag tror det går i hassela 2008 st artade 07 om allt går väl även 08 men det har varit dåligt anonserat hoppas det blir bättre anonseratså det får den uppmärksamhet det förtjänar

Hej!

Ser här att du är intresserad av hästrallyt och gärna vill vara med.

Sök på hästrally.se så hittar du hemsidan.

Där kan du läsa hur det går till(det är jätteroligt att vara med)och är det något mer/annat du undrar så finns där en mail adress.
Vill man inte deltaga i själva rallyt kan man vara med som funktionär.

Hästrallyt går i Ljungby 11-13 juli 2008.

Mvh Jeanette

Är det någon här som har startat i hästrally någon gång som kan berätta om hur det är.

Funderar på att anmäla mig o hästen till en sådan tävling i sommar, fats jag vet inte så mycket om det. Men jag tror att hon kan passa rätt bra till det, hon är orädd och litar tillräckligt på mig för att göra det jag ber om (som att gå över presenningar o sånt) och är relativt väldresserad :) :D (russ kan ju få sina ideer ibland om vem som bestämmer :P).

jag tänkte då vara med i körningen, men har inte bestämt mig än. skulle ni rekomendera körningen eller ridningen?
Jag var med i Norrhälsinglands hästrally 2008 med mitt 14 åriga russ skogsdala bella. Vi körde. Och kom på 2 plats i maskeraden och på 16 plats i tävlingen. Det var det roligaste tävlingen jag varigt med om!! ett måste för alla häst ägere!!

Måste bara fråga.
Vilka kommer och åka dit i år?!:)
Jag och min häst Glenn Top har varit med i 2 år i rad nu. :)
Detta kommer bli det 3:e året. :)
Mvh Xoya.

Hej
Om jag hinner få ett nytt sto i form kommer jag att delta iår i nordanstigsrallysista helgen i juni:bump: och hippojippo rallyt andra helgen i september:rofl: välrdens bästa sätt att umgås med hästen och träffa hästfolk.
nirsgard.zoomin.se

Liknande trådar

M
Träning Hej Först lite bakgrunds info: Jag har fått hem ett sto, 11 år, 170 hög. Hon har inte gjort så mycket i sitt liv, hon har bara gått...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 544
Senast: Rolle
·
Hästvård Jag har ägnat senaste 24 timmarna åt att fundera, gråta, fundera mer, gråta ännu mer, förkasta, fundera ännu mer och förkasta ännu mer...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 173
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar