Hästpass...

A

allessa

vem är det som ordnar det och hur mycket har DU fått betala. Vad har du för häst?? Samt var bor du?? Tacksam för svar. :bow: :bow: :confused:

Sv: Hästpass...

Islandshäst. Passkostnad 500,-

Id-koll och chipmärkning för passet, samt chippning av den andre som redan har pass + resa för id-kontrollanten gick på 650,- när vi gjorde det hemma i stallet.

Vi behövde inte chippa, men jag tyckte det var lika bra att fixa allt på en gång. Våra pass utfärdas av avelsutskottet inom islandshästförbundet.

Pass - Jag bor i Norge med fick ordnat ett pass till min häst när jag köpte han ifrån Sverige i 2004. Jag kommer inte ihåg vad det kostade då försäljaren stod för detta (tror att det var 750.-, kan ta fel). Han är en vbl travare så då var det STC (Svenska travsportens centralförb) som ordnade passet. Har du en rashäst så kontakta rasklubben för fler frågor ang pass, har du en mix kontakta Svenska hästavelsförbundet (SH) för frågor ang pass. Normal så kostar ett pass 400.- + vet som måste rita upp din häst + ev chip + + +. Kan bli ganska så dyrt, men värt det om du har en yngre häst.

Konturdiagram och chippmärkning 250 kr
Åldersintyg 600 kr
Pass av SH 400 kr

Totalt 1250 kr

Har ett Danskt Halvblod och bor i Västra Götalandsregionen

Mvh//LG

Engelskt Fullblod(f-92). För att få pass krävs ett uppdaterat konturdiagram som ska fyllas i av en veterinär. Kostar 625:- och utfärdas av Svenska Galoppförbundet.
Bor i sthlm.

Har islandshästar
ID kontroll/signalementsbeskrivning på klinik(pga vet i min kommun ej får utföra det på islandshästar)450kr

Bensin till kliniken över 3000kr

Uförande av pass 700kr(200 förtur pga ngn snilleblixt kommit på att amn måste ha pass för att tävla efter 1a april detta år)

Mitt pass har alltså gått på 4150 om man inte räknar med hyran för transporten :smirk:

Åldersintyg av vet: 200kr
Chippning och konturdiagram: 250kr
Pass av SH: 400kr

Korsning av okänd härstamning i Västa Götaland.

Jag har en quarter och vi bor i Halland. För konturdiagram + chip märkning har jag betalat 450:- och sen kostar det 400:- att skicka in passansökan.

Varmblod, 12 år, reggad sedan innan. Passet kostade 875.- + id-kontrollant 100.-
Reggad hos STC.

Hbl korsning, f 04. Passet kostade 1000.-. Kompis som är godkänd id-kontrollant, så det betalade jag inget för.
Reggad hos ASVH.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Ekonomi & Juridik Ni som fått häst transporterad av hästtransportör Stockholm - Skåne för inte så längesedan; vad betalade ni?
Svar
0
· Visningar
383
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix