S
Sia
Ska lösa hästpass på min importerade KWPN-valack snart. Är det någon som vet vilken färg det blir på papprena då? Blir de gröna eller vad blir de annars??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sia skrev:Ska lösa hästpass på min importerade KWPN-valack snart. Är det någon som vet vilken färg det blir på papprena då? Blir de gröna eller vad blir de annars??
Har EU hittat på något nytt i denna fråga?Görel skrev:men du vet kanske att det är nya regler som säger att du inte behöver lösa pass och att hästens originalpapper räcker.
hoppsann skrev:Jag håller en knapp på ameo här.
Om hästen "bara" har registreringshandlingar, måste de skaffa ett pass.
Eftersom de gamla "böckerna" inte gäller längre på våra pållar, så ser jag inte varför en import skall kunna ha sina gamla registreringshandlingar.
Själv tyckte jag iof det var onödigt att byta in "boken" mot ett pass.
Det gamla stoet skall ju inte ut någonstans!
Men det är väl för att alla medikamenter skall in i passen? Fast de stod ju i boken, och kom inte med i det nya passet??
Att de ville ha in de gamla registreringsbevisen och ersätta med någon bokform, kan jag förstå.
Men vitsen försvann ju egentligen, när de gamla uppgifterna om vaccinationer och liknande, inte fördes in i passet...
För var inte just det ett av EU kraven?
(Och för att pipa lite till, så har jag inte fått rätt uppgifter tillbaka, på något jag skickat in!
Antingen är det födelsedatum som inte stämmer, eller adressuppgifter, mm. Jag har kopierat allt jag skickat in, så det beror inte på att de har fått fel uppgifter! Suck. Så jag har två hästar, som fortfarande är födda på fel dag!
En oregistrerad, för jag har inte fått tummen ur för att få ut en ny ID kontrollant. Den förra dög inte, fast jag har inte fått veta, vad det var som inte "var bra nog". Och det var en mkt erfaren ID kontrollant jag hade första gången! Och jag har fortfarande inte funnit fler virvlar eller tecken på den skimmeln, än vad som redan står i det första protokollet... Det sistnämnda har väl inte med tråden att göra, egentligen. Det är ju en annan historia! )
Uff, så trött man blir!
*lite småluddig så här på kvällskvisten!*
mvh
Sia skrev:Så då behövs alltså inte registrering och svenskt pass om tävlingslicens ska lösas då?? Eller??