Hästpass!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gonkan
  • Startdatum Startdatum
G

gonkan

Hur lång tid får det efentligen ta innan man ska få sitt pass på fölet man fick förra året!! Jag fick ett welshföl förra året skickade in papprena i höstas både på welshen och shettisarna , shettisarnas pass fick jag i noc, dec, Welshens har jag fortfarande inte fått . Är ju en himla tur att jag inte har bestämt mig för att sälja henne :mad: Jag har tom mailat regristatorn ett antal gånger utan att få svar vilket är ännu mera retligt, samma sak var det när jag sålde en welsh och anmälde ägar byte inget svar då heller. Tur att man inte betäcker så ofta på sina welsh om det är på detta vise :confused:

måste ju nästan vara det tycker man ju , men det är faktiskt dålig stil tycker jag att det ska ta sån tid tänk nu om jag skulle vilja sälja henne hur bär man sig åt då?? eftersom man inte har några papper på hästen :confused:

Dåligt, jag tycker att det går så himla snabbt med shettisarnas pass. Dom kommer ju efter bara två veckor eller nåt. Så mycket kan dom ju inte ha att göra med welsharna. Är det inte ny registrator och stamboksförare på welsh förresten? :confused:

JAG fick vänta ganska länge på mitt nya pass till mitt welshsto! Har även skrivit om det på Buke vid något tillfälle. Jag skickade in gamla passet m ägarändring, nya ID-papper (hon var reggad med fel färg bl.a.), mätintyg o chipintyg + DNA (tagel) i mitten av januari.

Fick hem nytt pass i slutet av mars! EFTER att jag blivit medlem i SWF, men jag hoppas att DET inte spelade in!

Anledningen till att det tar så lång tid är (enl förklaring jag fick) att registratorn blivit sjuk (sen i höstas/vintras) och inte längre orkar ta hand om registreringarna i samma omfattning som tidigare. De ska visst försöka få en ny registrator på årsmötet (när nu det är??), men enl uppgift är det svårt att få folk som vill ställa upp i styrelsen.

Jag både ringde och mejlade registratorn flera gånger utan att få ett ynka svar under tiden jag väntade!

Till slut kontaktade jag andra i styrelsen och det är möjligt att det hjälpte till, har ingen aning faktistk!

Jag tycker du ska ta kontakt med någon annan och försöka skynda på det hela. Men det är inte säkert att det hjälper. Jag fick ju vänta i drygt 2,5 månader på nåt som jag skulle tagit max en månad enl registratorn när jag pratade med henne före inskickningen i januari.

Lycka till! :)

yapp mycket dåligt eller så är vi bortskämda med den snabba servicen man får på shettisarna :banana: Ja det är ju inte så många welshar som föd om man jämför med shettisarna. Det är inte ny sen förra året i allfall tror nog att hon har varit ett bra tag nu annars så har de glömt att ändra det på hemsidan :smirk:

Ring vår ordförande så får han skälla på registrtorn. Ny registrator är utsedd ska nu få utbildning och dator. Alla ni med årets föl ska skicka till ny registrator ej till den gamla. Hör med ordförande om ny registrators namn. vet ej om jag får lämna ut det.
Francess! Det spelade ingen roll att du blev medlem. Hon har ingen kontakt med vår kassör heller.
Varför tror du att jag hoppar styrelsen! :mad:

Oj! Visste inte ens att du satt i styrelsen, än mindre att du hoppar av! Låter ju inte roligt. :(

Men när jag skrev här om vilken tid det tog för mig att få nya passet mm så hade ju du lite mer förståelse för gamla registratorn och försvarade henne och hennes sjukdom och bad mig ha tålamod med att det tog så lång tid? Men det kanske har hänt annat under tiden som fått dig att ändra synpunkt? (Inget du behöver berätta om öppet i så fall). :o

I vilket fall som helst tycker jag det är UR-dåligt av henne (dvs gamla reg) att inte ens svara lite snabbt på nåt av mina många mejl! :crazy:

Jag är bara glad att det kom till slut och så snyggt det nya passet är! Med snygg prägling på baksidan istf tryck! :)

okey jag maila ordförande *S* åringen som väntar på sitt pass är ju efter hans hingst ju ;) så då kanske han kan sätta fart på det hela. Men tom med i den nya tidningen för i år så står det ju samma regristator och det är inte ändrat på hemsidan ens ju. Jag skickade som sagt in mina papper i höstas och har mailat osv osv så nu börjar jag tröttna på det och är väl därför man inte är så engagerad i den föreningen, ställer inte heller ut så ofta med mina welshar heller har som sagt blivit för bortskämd med servicen på shetland och deras utställningar också som nästan alltid är jättebra inte ofta det krångla där inte :bow: :bow:

Jag mailade till honom i går kväll * Sent* *S* och skrev väl ett lite halvsurt brev :smirk: om varför jag inte hade fått pass osv osv och fick svar i dag med en förklaring och att de behåller mitt brev för att stämma av med den nya regristatorn som tar över from den 17 April och det är nog många som inte har fått sina pass och så. Har faktiskt svarat på frågor för ett antal år sen om vad jag tyckte var bra och så med föreningen och då lämnade jag samma sak där att allt tar så lång tid och att det är bättre ordning och reda på shettis sidan :confused: men inget har hänt om jag ska vara ärlig.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka