G
globestar
Handen på hjärtat, kommer ni att skaffa hästpass till era gamla skogsluffare & sällskapsponnys? Inte jag! Jag tror inte att veterinärer vägrar behandla mina två skogsmullar om de blir sjuka. Jag kommer inte att skicka dem på slakt heller utan kommer att få dem nergrävda när den dagen kommer.
Jag vägrar skaffa pass tills jag får bötesföreläggande...Flera här som resonerar så?
Men när jag skaffar en yngre arvtagare DÅ är det självklart med pass.
Jag tycker att det är löjligt med kravet på hästpass för ALLA. Tycker att det ska införas from ett visst födelseår men att alla äldre ska slippa. Efter ett antal år har sedan alla pass på ett smidigt sätt. Dessutom är det förjävligt att det kostar olika beroende på hästras...det borde skötas centralt utan rasföreningar.
Jag vägrar skaffa pass tills jag får bötesföreläggande...Flera här som resonerar så?
Men när jag skaffar en yngre arvtagare DÅ är det självklart med pass.
Jag tycker att det är löjligt med kravet på hästpass för ALLA. Tycker att det ska införas from ett visst födelseår men att alla äldre ska slippa. Efter ett antal år har sedan alla pass på ett smidigt sätt. Dessutom är det förjävligt att det kostar olika beroende på hästras...det borde skötas centralt utan rasföreningar.