Sv: Hästpass. Jag kommer INTE att skaffa!Fler?
Min yngre häst har likadant som din, vaccinationen liggande löst i passet. Är bökigt när man tävlar, för det är ju jättelätt att lösbladen trillar ut!
Att protestera hade lönat sig föga i det här fallet tror jag. För logiskt tänkande, det är ju inget man kan påstå att alla som bestämmer har! :smirk:
Men det värsta är inte för sådana som mig, som har två hästar, det värsta är ju alla ridskolor och liknande som har till största del hästar utan papper. Men som tur är så lyckades de ju göra sin röst hörd, så de fick sin maxsumma de behövde betala.
Inte ngn rolig situation med hästverksamheter som går i KK, alternativt ridskolor som helt enkelt slaktar hästar utan papper.
Att min yngre häst som tävlas måste ha pass känns helt ok, det som känns så urbota onödigt är gammelpållen som måste ha det! Han som aldrig ska tävla mer, kommer skickas till destruktion när han gått bort osv!
Och när jag får svaret att det kanske inte räcker med ett kvitto där det står "1 st häst No Name" för att styrka att jag äger hästen, då är "botten nådd" tycker jag!
Det finns inte, och har aldrig funnits ngn lag att man ens måste ha kvitto vid hästköp! Dessutom betalade jag hästen 3 januari 1990...
Så vi får se om ASVH "godkänner" mitt enkla kvitto. Annars kan jag ju inget göra, då blir ju min häst passlös...