Hästmassör???

Billigaste alternativet är att anlita de som håller på utbilda sig till massörer. Dom tar oftast halva priset. Anlitade en gång en under utbildning...hon tog har jag för mig ca 250 kr...eller nåt sånt...inte var det dyrt inte..fast det var ju några år sen nu...Våran hovslagares fru är hästmassör...ska faktiskt höra med honom vad priset är...*vart nyfiken själv*

Min massör tar 350 kr, då känner hon igenom hela hästen och masserar extra där han är spänd.
Om det är lite längre i väg tar hon även lite i körkostnad.

Hon som masserar Lady tar 380 kr och då håller hon på ca 1,5 timmar och fyller i en skiss vart spänningar mm är...

:confused:Hmm Jag går just nu en sån utbildning på Axelssons och vi får INTE ta betalt!! (Men vi behöver inte säga nej om någon vill ge bensinpengar..) Eftersom vi inte är färdigutbildade och alltså inte kan det vi håller på helt till 100%.. Men vi omfattas dock av deras ansvarsförsäkring. Seriöst tycker jag!
/Jari

Jag betalar 300 kr för 1,5 h och då går hon igenom hästen samt använder TNS-apparat om det behövs.
En jätteduktig tjej och både jag och hästen är nöjda.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: tara
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
336
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka