Hästmassage

Indyhope

Trådstartare
Funderar lite på det här med att bli hästmassör...
Finns det någon som har utbildat sig till det här på buke?
Skulle vilja veta mer om utbildningen och var man kan utbilda sig till det osv. Är det lönsamt att arbeta som massör?

Tacksam för svar och råd! :)

Senast ändrad:
Sv: Hästmassage

Jag har läst första delkursen på Axelssons och masserar egna hästen för husbehov. En dyr men väldigt lärorik och intressant kurs där teori och praktik blandades på ett bra sätt. Det är nog bara ett fåtal utbildade hästmassörer som har en stadig och växande kundkrets. Stall ligger ofta lite ute på landet så det går förmodligen åt en hel del bensin för att ta sig till kunderna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 327
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka