Hästmassage utbildning

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Evolet87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 12 378
E

Evolet87

JAg har alltid varit intresserad av hästens anatomi o psyke.
Har gått massa kurser i NH och mina hästar ja haft är/var fostrade efter det logiska tänkadet..

Nu har ja suttit i flera timmar o bara badat i forum o bloggar om hästmassage. Jag vill bli hästmassör!
Då är det en utbildning jag söker.
Har hittat en utbildning på 1år på distans. Men frågan är om det är en seriös människa?! 2ggr ska man träffas under det året sen är det praktik på egna eller andras hästar o prov varje månad. 48 hästar ska man massera under det året..
Helt sjukt tycker jag om man ska kunna klara utbildningen på bara 2 "möten" o lära sig känna o se enbart av video o böcker!?
Eller vad vet ja det kanske funkar så?
Någon med erfarenhet av en sådan utbildning som vet att det är värt de 15000 kr? :bow:
Känns som att det kanske är billigt?
Hjälp! Jag vill verkligen!:bump:

Sv: Hästmassage utbildning

Frågan är ju om det är en seriös utbildning?! O allra minst människan?
Blir man blåst på pengarna?

Om inte annat lär man sig nog mycket på de 48 hästarna

Frågan är ju om det är en seriös utbildning?! O allra minst människan?
Blir man blåst på pengarna?

Jag e orolig för det med , men all information jag fått av dem hitintills har varit seriös,,, men man vet aldrig.

Jo visserligan men man vil ju ändå kunna marknadsföra sig som "Diplomerad Hästmassör" sedan o ha intyg o diplom....

Låter väldigt "oseriöst"!
Är utbildad massör-människa och läser nu till hästmassör på distans!

När jag läste till massör-människa träffades vi 10 gånger 5 dagar vardera därimellan läste man hemma och masserade!

Eftersom jag redan gått en grundutbildning kunde jag nu när jag ska läsa till häst massör läsa på distans!
Nu är det 4 träffar, 5 dagar varje gång som gäller!
Visserligen kostar "min" utbildning dubbelt så mkt, men det är den värd!

Tänk på att det är händerna du ska arbeta massage lär du dig inte på två tillfällen!:)

Det låter helt oseriöst. Massage lär man sig mycket genom praktiska övningar och det har ni ju nästan inga praktiktillfällen på denna kurs. Anatomi lär man sig inte heller genom att plugga själv, SLU hade/har en 7,5 poängs kurs där man lär sig detta bla med hjälp av att dissekera en häst. Leta efter en bättre kurs! Jag gick en 2 dagars intro kurs på den mest kända häst massage institutet i Sverige. Den var väl ganska bra, men är inte direkt akademisk i sin teori, dvs rätt låg nivå.

Har ingen aning om vad det är för utbildning du kikat på, men du kan ju alltid jämföra med http://www.axelsons.se/ om det är så att du inte har varit inne på den sidan. :) Och behöver du hästar att träna på , kan jag alltid fixa några ;) Tycker i alla fall det är kul om du tänker satsa på att bli hästmassör :) du kommer säkert bli en jättebra sådan!

JAg har mina aningar om att det kan vara oseriöst! Tycker att det verkar skumt, hur ska man veta att man är på exakt punkt om det inte står någon o visar o patar...?
Har försökt leta runt massa om människan som ska hålla utbildningen o hittar inget mer än hennes annonser.
För billigt för att vara sant...

Vet inte var du fått infon om just denna utbildningen, men det borde väll gå att kräva någon form av intyg på att denna människan
får utbilda och ge ut diplom för att man är hästmassör? Vad har hon för referenser? Håller tummarna i af, om det är hästmassör du vill satsa på :)

JAg har mina aningar om att det kan vara oseriöst! Tycker att det verkar skumt, hur ska man veta att man är på exakt punkt om det inte står någon o visar o patar...?
Har försökt leta runt massa om människan som ska hålla utbildningen o hittar inget mer än hennes annonser.
För billigt för att vara sant...

JAg kan pma dig hemsidan :p

Låter inte allt för seriöst.
Två träffar är alldeles för lite för att lära sig ordentligt. Och att läsa allt teoretiskt utan att ha någon att bolla funderingar med (om man nu inte ringer kursledaren vill säga, men det kan man ju inte göra jämt) är inte heller så lätt.
Och att bara träna ca 48h på häst.. det bör snarare fördubblas.
Jag skulle letat efter en annan utbildning.

med tanke på att massage handlar mkt om känsla så låter det inte som en seriös utbildning. Du ska ju lära dig Känna Hur Musklerna Är och Reagerar och hur ska man lära sig det genom bilder och video? ett så pass praktiskt yrke måste ju föregås av massa praktik.

Vet inte var du fått infon om just denna utbildningen, men det borde väll gå att kräva någon form av intyg på att denna människan
får utbilda och ge ut diplom för att man är hästmassör? Vad har hon för referenser? Håller tummarna i af, om det är hästmassör du vill satsa på :)

Jag vill verkligen göra en utbildning, jag känner att de skulle fan vara min grej.
Men IngeBjörn kommer på fredag så då ska jag pressa honomn på all info jag kan ta in i huvudet. ;)
HAn är visserligen equiterapeut men han har ju mer koll än nån annan.
Han har köpt en gård han ska ha utbildningar på=)

Låter inte allt för seriöst.
Två träffar är alldeles för lite för att lära sig ordentligt. Och att läsa allt teoretiskt utan att ha någon att bolla funderingar med (om man nu inte ringer kursledaren vill säga, men det kan man ju inte göra jämt) är inte heller så lätt.
Och att bara träna ca 48h på häst.. det bör snarare fördubblas.
Jag skulle letat efter en annan utbildning.

Nä precis, jag är mkt frågvis och ivrig att lära mej o då känns det som en dvd inte kan ge mej direkta svar på mina frågor.
Det var 48 hästar som ska tränas på i ett år.
Känns som att det är något skumt med den utb...:cool:

Nä precis, jag är mkt frågvis och ivrig att lära mej o då känns det som en dvd inte kan ge mej direkta svar på mina frågor.
Det var 48 hästar som ska tränas på i ett år.
Känns som att det är något skumt med den utb...:cool:

JAg har anmält mig , återkommer om det visar sig vara bluff :):cool:

48 hästar med journal på.. = mer än ett besök!:p

Tycker det låter oseriöst! Jag har gått på SvenskTerapeututbildning, dom var kanonbra!

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, vad ska man utbilda sig till? Känner en hel del oro inför framtiden, är just nu tjänsteledig då jag pluggar upp gymnasiebetygen... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 767
Senast: whalan
·
Ridning Ja, som rubriken säger - hjälp mig att kunna rida lätt igen! :) Känner mig så fruktansvärt svag och stel i höfterna, orkar inte...
Svar
7
· Visningar
2 045
Senast: avur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder