Du får ursäkta att jag är tjatig. Men upprepade problem med för lite strö. Är inte det en människa som fått beslut och inte följt det?[/QUOTE
Inte om beslutet kontrollerats i mellan och åtgärden ansetts uppfyllt.
Ex beslut om att verka hästen
kontroll av beslut- verkat- beslutet åtgärdat, bristen åtgärdad.
ny kontroll- ny brist- Nytt beslut
Kontroll av beslutet.
Det är oftast så man får flera beslut gällande samma brist. d
Ett beslut slutar att gälla när man kontrollerat att det uppfyllts. Ja fast tydligen inte i detta ärende då han först blivit förelagd att ha utevistelse sedan kontrollerats ha utevistelse och sedan påtalas det att just denna punkt i det föreläggandet har brutits mot vid ett senare tillfälle. ( omöjligt i laglig mening) men som sagt
Han har haft brister och dom har gjort en kanonjobb i att se till att de blev åtgärdade.
Gillar dock inte att han fick ett till beslut om vård när han redan blivit förelagd om precis exakt samma sak och tagit ut veterinär som missat att hästen överhuvudtaget hade vad som enl lst var svår mugg med stor öppna sår
Det står ju att de inte kan uteslutas att muggen just då inte var så svår som trott men att det vid återkontroll igen blivit mkt allvarligt igen.
Att i detta skede skriva ett till beslut på samma brist som redan är förelagd är konstigt. Den är ju redan förelagd och inte åtgärdad
det är ju bara säga till han att ta ut vet igen utan att lägga till ett till beslut på exakt samma sak
fick mig lite undrande vad de tänkte eg.
Jättedumt iaf. Tycker han fått tre beslut inte fyra. Kan ju förelägga vem som helst många gånger om jag ska upprepa mig själv.
Om han inte hade i det skedet gett hästen vård hade det rätta varit att omhänderta hästen.
En annan sak är att man får INTE förelägga folk såsom det har formulerats i flera punkter.
ex Hovvården ska skötas kontinuerligt och regelbundet härefter.
Människor ska få beslut som dom vet hur de ska uppfylla, de kan inte gälla åtgärder i all evighet. Man ska veta när åtgärden är avklarad. Tänk dig själv om du för att du strulat till hovarna en gång för alltid har ett rättsligt beslut hängande över dig i all framtid. Ett beslut som kan göra att om du nånsin strular till det igen kan det ligga till grund för att ditt djur blir omhändertaget.
Mumin