Nu ska jag ut på lite regionala tävlingar under året med min häst, men han har ingen licens ännu. Jag vet hur man löser licens till hästar, det har jag gjort förut och har underlaget hemma och allt. Men min häst är importerad från Tyskland. Han är registrerad i tyskland och innehar EU-pass. Enligt Ridsports hemsida så räcker det med hans registrering i tyskland, men på underlaget står det att han måste vara med i en svensk avelsförening. Vad är det som gäller?
Måste man då registrera sig som ägare? Eller räcker det med att jag skriver att jag är ägare. Jag har ju kvitto på att jag har köpt hästen, men jag vill helst inte lämna ifrån mig hästens pass. Jag vet att det har tendenser att ligga länge på annan ort... även i mindre avelsföreningar.
Tacksam för svar!
Måste man då registrera sig som ägare? Eller räcker det med att jag skriver att jag är ägare. Jag har ju kvitto på att jag har köpt hästen, men jag vill helst inte lämna ifrån mig hästens pass. Jag vet att det har tendenser att ligga länge på annan ort... även i mindre avelsföreningar.
Tacksam för svar!