Hästlagssporter?

P

PAC

Varför finns det nästan inga hästlagssporter i Sverige?

Med lagsporter menar jag polocrosse, polo och andra sådana sporter som eventuellt kan finnas.

Nästan allt som finns i Sverige bygger ju på enmanssport.

Varför är det så, anser man att hästar inte kan jobba ihop i ett lag mot ett annat lag på planen samtidigt för att de kanske sparkar varandra eller så?

Jag tyckte det var intressant för lagsporterna om något kräver väl duktiga vältränade hästar och ryttare som både kan sitta kvar på hästryggen i alla svängar osv, föra hästen bland alla andra på planen och spela med utrustningen.

Hur tränar man och utbildar polohästar?

Ann

Sv: Hästlagssporter?

Gymkana får väl ändå räknas som en lagsport, även om alla i laget inte är på banan samtidigt. ;) Så då finns det ju en....

Vad gäller polp och övriga du nämde, så har jag aldrig hört talas om dem, mer än polo.... Det kan ju vara en förklaring, okända och ovanliga i Sverige helt enkelt...

I andra länder funkar det ju utmärkt mer hästar i lag, så det ska väl gå med svenska hästar oxå.. :angel:

Sv: Hästlagssporter?

team-chase (3 mannalag) rids på Falsterbo horse show - en verklig lagtävlan och kapplöpning på samma gång!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 427
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 613
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar