R
roxx
Hej!
Nu är det såhär att jag är påväg att skaffa häst...
Och jag försöker få ihop alla kostnader!
Okej, jag har inte tagit med ALLA mindre kostnader, men allt det viktiga har jag nog med?
- Hästen
- Ev. utrustning
- Hyra
- Foder (grov+kraft)
- Försäkringar (vet.vårdsf.+livsf.)
- Avmaskningar
- Vaccinationer
- Hovslagare
- Kurser, träningar, mm.
- Strömaterial (spån, halm, osv)
- Eventuella transporter
Vad kostar allt detta för er? Ta och coppa detta så är det lättare att se.
Sedan detta med försäkringar! Nu är det säkert andra som också haft frågor om detta, men men...
-Vad har ni för försäkringar och hos vilka bolag?
-Fördelar/nackdelar med era f.bolag?
- Självrisken?
Jag ska skaffa en varmblodig travare som ska gå som ridhäst nu... Är det många som inte har livsförsäkring på sina hästar? Fast ok, det är ju klart man ska ha det om man äger en satsig häst som typ ett halvblod eller så, men varmblod kostar ju inte alls så mycket...
Hur mycket kan man tänkas spara på att inte ha livsförsäkring om man försäkrar den för ca 10 000?
OCH... en sak till. Hur stor ska boxen vara enligt jordbruksverkets regler om man har häst (inte ponny)?
Tacksam för svar! :smirk:
Nu är det såhär att jag är påväg att skaffa häst...
Och jag försöker få ihop alla kostnader!
Okej, jag har inte tagit med ALLA mindre kostnader, men allt det viktiga har jag nog med?
- Hästen
- Ev. utrustning
- Hyra
- Foder (grov+kraft)
- Försäkringar (vet.vårdsf.+livsf.)
- Avmaskningar
- Vaccinationer
- Hovslagare
- Kurser, träningar, mm.
- Strömaterial (spån, halm, osv)
- Eventuella transporter
Vad kostar allt detta för er? Ta och coppa detta så är det lättare att se.
Sedan detta med försäkringar! Nu är det säkert andra som också haft frågor om detta, men men...
-Vad har ni för försäkringar och hos vilka bolag?
-Fördelar/nackdelar med era f.bolag?
- Självrisken?
Jag ska skaffa en varmblodig travare som ska gå som ridhäst nu... Är det många som inte har livsförsäkring på sina hästar? Fast ok, det är ju klart man ska ha det om man äger en satsig häst som typ ett halvblod eller så, men varmblod kostar ju inte alls så mycket...
Hur mycket kan man tänkas spara på att inte ha livsförsäkring om man försäkrar den för ca 10 000?
OCH... en sak till. Hur stor ska boxen vara enligt jordbruksverkets regler om man har häst (inte ponny)?
Tacksam för svar! :smirk: