hästköp!

KNUTEN

Trådstartare
(bläddra längst ner om du inte orkar läsa : P )
Hejsan. Äntligen! , nu är det min tur att skaffa mig den där perfekta fyrfotingen som passar just mig. Kul tycker jag! Dock är det här med häst annonser en riktig djungel! Jag tycler att det finns hur många 4 åringar somhelst men jag är på jakt efter en läromästare. Inte en läromästare som är sådär 20 år utan 14-15 år mera, så de har lite mer att ge!

Jag vill ha en lugn trygg träningskompis att dressyra lite på. Inte tävla såvärst utan mest bara träna.

Det finns verkligen hur många hästar somhelst ute på marknaden men ingen som passar mig. Jag behöver en stor häst ( runt 1.70 i mankhöjd) då jag är väldigt lång. Sen har jag lite begränsad budget så häst runt 50 000 är maxpriset. Men nu när jag är ute och kollar på annonser så hittar jag verkligen ingen häst som fsller mig i smaken!

Nu kommer jag till frågan:
Hur hittade ni era perfekta fyrfotingar?

Sv: hästköp!

Jag hittade på en annons på h****et. Och så fort jag såg bilden var jag fast. Jag letade egentligen också efter en lugn och tygg läromästare, maxpris 40 000. Men så hittade jag ett varmblod för 10 000 som kunde lite men ändå som inte var läromästare. Jag ångrar absolut inte att jag köpte han, finare kompis får man leta efter:love:
Det kanske kommer ta tid innan du hittar, men ge inte upp :D Lycka till, hoppas du hittar en vän :)

senaste hästen hittade jag hos ett försäljningsstall i närheten där jag jobbar. har köpt hästar därifrån till jobbet (jobbar på ridskola) och mamma köpte häst där en gång. så jag ringde och dom hade en häst som lätt trevli. jag provred 2 gånger och sen slog jag till. enda hästen som jag provred :D

(bläddra längst ner om du inte orkar läsa : P )
Hejsan. Äntligen! , nu är det min tur att skaffa mig den där perfekta fyrfotingen som passar just mig. Kul tycker jag! Dock är det här med häst annonser en riktig djungel! Jag tycler att det finns hur många 4 åringar somhelst men jag är på jakt efter en läromästare. Inte en läromästare som är sådär 20 år utan 14-15 år mera, så de har lite mer att ge!

Jag vill ha en lugn trygg träningskompis att dressyra lite på. Inte tävla såvärst utan mest bara träna.

Det finns verkligen hur många hästar somhelst ute på marknaden men ingen som passar mig. Jag behöver en stor häst ( runt 1.70 i mankhöjd) då jag är väldigt lång. Sen har jag lite begränsad budget så häst runt 50 000 är maxpriset. Men nu när jag är ute och kollar på annonser så hittar jag verkligen ingen häst som fsller mig i smaken!

Nu kommer jag till frågan:
Hur hittade ni era perfekta fyrfotingar?

Jag tror att du har lite för höga krav för den pengen. Det är inte kompatibelt med en 14-årig häst som är välutbildad för 50.000:-. 14-15 år är en dressyrhäst bästa tävlingsålder! För den pengen får du kanske en över 18 år, eller så får du gå ner i krav på utbildning.

Köpte själv häst i februari och det var så svårt att leta bland annonserna. Man får ha kritiska läsglasögon på sig. "Speciell" brukar betyda "skogstokig" osv :) Det är bara att leta vidare. Jag hittade faktiskt min häst 45 mil hemifrån via annons på Internet. Om du rider på ridskola brukar man kunna få bra tips från sina ridlärare. Eller om ni har dressyrtränare på anläggningen, de brukar ju veta vilka hästar som blir till salu. En äldre tävlingshäst är ju bästa läraren!

Lycka till!

jag håller också på att leta efter min första häst! dock ska jag ha en new forest som jag ska tävla hoppning med!:D vi hör just nu bara med stuterier och inga privat personer. har väll hittat några men vi får se! de flesta är väldigt unga ich så men har sagt till uppfödarna tt vi vill ha en ponny som är lugnoch stabil med ett bra psyke och så och så föreslår uppfödarna en/flera ponny/er :D när vi hittat några fler ska vi ner till skåne och provrida!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 268
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama