Sv: Hästjobb
Hej!
Vet att många skrivit till dig att du inte ska hoppa av skolan och det tänker jag också skriva, byt till nån hästlinje eller härda ut, för du kommer ångra dig om du inte går färdigt.
Jag gick inte färdigt gymnasiet och har definitivt ångrat mig. Jag kan INTYGA dig om att du kommer ha ett ursäkta uttrycket, HELVETE att få ett bra arbete utan gymnasiebetyg!
Fastän jag har gått den ena kursen efter den andra och läst allt möjligt inom de arbeten jag sökt vill de i princip alltid ha dina gymnasiebetyg.
Sen är saken som den att man tror och kanske vill börja läsa igen, men har man en gång hoppat av så förblir det i regel så oavsett vad man tror.
Jag gick Natur, vilket verkligen var pest och pina, men hade jag gått klart så hade jag haft större chans att välja vilken inriktning jag vill gå längre fram och du har dessutom en möjlighet att läsa på högskola vilket du inte har utan gymnasiebetyg.
Så tänk dig för!!
Här finns ingen som tycker du ska hoppa av helt och hållet och det bör säga dig något!!
Om du nu bestämmer dig för att hoppa av iallafall så sök arbete under tiden du pluggar så att du ändå går kvar så länge som möjligt, så kanske du med tiden förstår hur svårt det är med jobben och stannar kvar i skolan!
Lycka till med allt oavsett vad du bestämmer dig för att göra!
MVH
Sarah