J

jeow

Hej!

Jag är intresserad av att hoppa av skolan och börja jobba med hästar på heltid. Vet ni någon man kan ta kontakt med?

Sv: Hästjobb

kan du inte börja på en ny skola och gå något med hästar istället? Dumt att hoppa av gymnasiet eftersom man får en sån bra grund där. Går du någonting med hästar så kanske du får lite kontakter och praktikplats samt senare jobb.:idea:
Lycka till:)

Håller med ljusslinga. Är du inte en duktig och erfaren ryttare kan det kanske bli svårt att hitta ett jobb med någorlunda lön. Byt till en linje med inriktning på häst ist (antog att du inte gick det nu)

Kan bara hålla med ovanstående, tog ett sabbatsår efter nian och jobbade som hästskötare hos en erkänd toppryttare. Det är svårt att få ett seriöst jobb utan större tävlingsmeriter och erfarenhet så jag hade tänkt en extra gång om jag varit du, dessutom kan jag med egen erfarenhet berätta att det är jobbigare att ta upp studierna än vad man själv vill inse, då man är skoltrött.

Nu går jag naturvetenskapliglinje inriktning häst, och det är toppen!

:)

de dummaste du kan göra är att hoppa av gymnasiet! ännu dummare att tro att du kan försörja dig på att jobba med hästar:angel:
nä nu ska jag vara lite snällare...

men att inte gå gymnasiet idag är väldigt korkat. det krävs för de flesta jobb och du har inget att visa upp om du inte ens har ett betyg. att jobba med hästar ger inte mycke om du inte är väldigt duktig på att rida ex. jobb finns det säkert, om du vill ha svartlön på 4000kr i månaden. vilken framtidsutsikt du får!

så gå klart skolan, byt till nått inom häst om det är det du vill göra i framtiden så blir säkert skolan mycket roligare också. du kommer ångra dig när du blir äldre om du hoppade av! vem vet du kanske kommer på vid 25års ålder att du aldrig vill jobba med hästar mer utan vill ha ett "riktigt" 8-5 jobb med lediga helger.

Hej!

Vet att många skrivit till dig att du inte ska hoppa av skolan och det tänker jag också skriva, byt till nån hästlinje eller härda ut, för du kommer ångra dig om du inte går färdigt.
Jag gick inte färdigt gymnasiet och har definitivt ångrat mig. Jag kan INTYGA dig om att du kommer ha ett ursäkta uttrycket, HELVETE att få ett bra arbete utan gymnasiebetyg!
Fastän jag har gått den ena kursen efter den andra och läst allt möjligt inom de arbeten jag sökt vill de i princip alltid ha dina gymnasiebetyg.

Sen är saken som den att man tror och kanske vill börja läsa igen, men har man en gång hoppat av så förblir det i regel så oavsett vad man tror.
Jag gick Natur, vilket verkligen var pest och pina, men hade jag gått klart så hade jag haft större chans att välja vilken inriktning jag vill gå längre fram och du har dessutom en möjlighet att läsa på högskola vilket du inte har utan gymnasiebetyg.

Så tänk dig för!!
Här finns ingen som tycker du ska hoppa av helt och hållet och det bör säga dig något!!
Om du nu bestämmer dig för att hoppa av iallafall så sök arbete under tiden du pluggar så att du ändå går kvar så länge som möjligt, så kanske du med tiden förstår hur svårt det är med jobben och stannar kvar i skolan!

Lycka till med allt oavsett vad du bestämmer dig för att göra! ;)
MVH
Sarah

Tycker som de andra att du ska inte hoppa av skolan. Byta till ett gymnasium med hästinriktning! Då har du dessutom större chans att få ett bättre hästjobb efteråt. Jag gick hästhållning på gymnasiet. Efter det har jag jobbat med hästar från och till. Det är himla slitigt och oftast inte någon lön som man kan leva på. Inte om man ska ha eget boende och häst mm. Nu jobbar jag halvtid i ett hoppstall och får 95 kr i timmen. Kommer jobba fler timmar sen. Men jag känner att detta är lagom. har 2 hästar själv, och jobbar man heltid med hästar blir det lätt att motivationen till sina egna inte blir så stor.

Nej, sök till ett naturbruksgymnasium eller liknande och så kan du jobba med hästar efter det istället! Då har du ju utbildning med! :)

Jag tycker också att du ska gå klart skolan.Arbetsgivare ser numer gymnasiekompetens som en lägsta nivå.PÅ flera arbetsplatser har man inte en chans att komma in utan,då de anser att man inte kan tillgodo se sig intern utbildning om man saknar den kompetensen.Tänk också på vad tråkigt det blir om du kommer på att du vill göra ngt annat senare som kräver universitetsutbildning.Då måste du ta studielån för att klara av gymnasiekompetensen först.Lycka till

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I början av året började Ebba Hansson att jobba hos den belgiske hoppryttaren Karel Cox där hon är ansvarig för leasinghästarna. Hon är...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: Bexzor
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar