Hastig andhämtning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Plonker
  • Startdatum Startdatum
P

Plonker

Hejsan! Har precis fått ett jättefint stoföl. Allt gick utan komplikationer och fölis är pigg som en mört. Det enda som oroar oss är att hon har en ganska så hastig andhämtning. Detta märktes omedelbart efter fölning.

Har ngn erfarenhet av ngt liknande och kan tipsa om vad det kan bero på?

Tack på förhand!

Sv: Hastig andhämtning

Jag har inte sett det på föl men jag hade ett lamm som andades väldigt snabbt. Den hade inte fått i sig mjölken snabbt nog. Jag tycker du ska höra med en veterinär. Det verkar som du var med vid fölningen så då kan det ju inte vara för tidens skull- Ring för säkerhetens skull. Lycka till!

Sv: Hastig andhämtning

Hur har det gått? Är andningen lugnare nu?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 994
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203
Hästvård Hej! Jag tänkte kolla vad det finns för erfarenheter här av snubbliga hästar. Jag har ett sexårigt fullblodssto som snubblar väldigt...
Svar
13
· Visningar
4 466
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 523
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka