Sv: Jag skäms för att vara människa
till alla:
jag åsyftar inte det "roliga" i den sista filmen, jag tycker det är hemskt på det sättet djuren används för att vara ust "underhållning".
ok jag är ingen typ.. martyr som är perfekt och alla har vi väl våra stunder, men detta tycker jag var djurplågeri och verkligen ett steg för mycket över gränsen.
visst, jag drog på smilbanden när kvinnan hoppade på och sedan över och sen ner på hästen
men det var i stort sett allt. Mår för övrigt lite illa av att se någon få huvudet och nacken krossat/brutet(?) i ett järngaller när han hänger på en tjurs horn.
Men det var inte för någon av dessa anledningra jag la ut tråden, utan eftersom jag tycker det är sjukt på det viset hästar/djur misshandlas för vårt enkla "nöjes" skull.
som någon sa om den första filmen, att så länge problemet blir löst och hästen inte skadar sig är det bra. Ja visst det håller jag också med om, men så som den hästen såg ut när han var "färdig" med den var INTE ett förnöjsamt uttryck i mina ögon.
Det är som sagt i ett tidigare inlägg, bara en tidsfråga innan hästen exploderar igen.
Jag gillar inte hans burdusa och våldsamma sätt att ta sig an detta probleet, jag anser att det är helt åt pepparn fel.
här är ännu en länk som är ÄNNU VÄRRE
, vet ej om det är samma "behaviourist" i detta fallet men det ser så ut:
http://www.youtube.com/watch?v=4NOA8j2u59s&mode=related&search=
edit: lade in fel länk!
"Horse (Tantrum)" som är rubriken betyder (kommer ej ihåg exakt) något i stil med elak, argsint osv. häst