Hästfysioterapeut

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Lauraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 136
  • Visningar Visningar 23 090
Sv: Hästfysioterapeut

Hej

Funderar på att ta den sista platsen i Kalmar. :)

Hur har ni finansierat kurskostnaden?
Om jag får fråga :laugh:

Jag fick den sista platsen i Kalmar, ringde dem i torsdags, så jag säkert skulle få den. Men de har ju en kölista tror jag.

modzan: Kul, då ses vi då!

Jag fick den sista platsen i Kalmar, ringde dem i torsdags, så jag säkert skulle få den. Men de har ju en kölista tror jag.

modzan: Kul, då ses vi då!

Jag fick papper av Peder idag och han sa att där var en plats kvar.
Jaja, annars väntar jag till hösten :)

*kl

Vad är skillnaden mellan en equiterapeut och en hästfysioterapeut? :confused:

Equiterapeut håller på med akupunktur, massage, kiropraktik, laser, magnetterapi och stretching.

Hästfysioterapeut håller på med hästmassage och stretching, Elektroterapi, sadelutprovning, Foder och träning.

Hoppas jag fick med allt nu. :laugh:

*knapp*

Vilken tur att jag hittade den här tråden tillslut. Ska också börja utbildningen i Kalmar den 19e!
Är det någon som vet ungefär hur många som kommer gå?

Angående finansieringen: Personligen har jag jobbat en massa och tagit från ett gammalt arv. (Och jag kommer ändå vara tvungen att låna av mamma, jag som hatar att låna pengar av folk! :mad:)

*kl*

Jag funderade på att gå utbildningen men bestämde mig för att vänta till nästa år om jag ska gå den. Hoppas man kan få lite konstruktiv kritik av den senare när ni som ska läsa den är färdiga!

Jag ska jobba samtidigt så betalar med hjälp av de pengarna. Sen kommer jag kanske behöva låna lite av föräldrarna, men förhoppningsvis inte.

Jag funderar också på att knapra lite grann på ett arv och sen jobba som vanligt.

Skall lämna def. besked idag. :)

Härligt! Då ser vi dig också. :)

Något jag dock har funderat på är hur jag ska förklara vad jag jobbar med för utomstående.
Ska jag räkna upp allt som utbildningen innefattar, eller kan man sammanfatta det enkelt. Att säga häst-sjukgymnast känns inte riktigt rättvist. Men det finns ju fysioterapeuter för folk också, kan man hänvisa till det?

Jag brukar säga att jag håller på med friskvård för häst, om folk undrar mer så förklarar jag mer grundligt

Aha, det var ju smart!
Det ger ju ett litet hum om det, och ointresserat folk kan ju helt enkelt sluta fråga efteråt. ;)

Nästan allt... men equiterapeuter håller på med stretching, Elektroterapi, tränins- och foderråd med.
Är väl bara sadelutprovning man inte sysslar med, där har man bara fått eb ganska ytlig utbildning.

MVH

Susanne

Nästan allt... men equiterapeuter håller på med stretching, Elektroterapi, tränins- och foderråd med.
Är väl bara sadelutprovning man inte sysslar med, där har man bara fått eb ganska ytlig utbildning.

MVH

Susanne

Tackar för tillägget, hade inte fått med allt såg jag :)

Är inte så insatt i vad ET gör.
Har aldrig anlitat ET till mina hästar.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 970
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka