Hästförsäkring Agria

domino

Trådstartare
Jag har tecknat försäkring hos Agria för pållen. Ska betala med autogiro per månad hade jag tänkte. Men de tar 3% extra då. Det blir 46kr för min del om man slår ut det på hela premien.

Min fråga är: Är det 46 kr extra om året eller per månad?
Per månad tycker jag blir väl saftigt, blir ju 552 kr extra per år...
Någon som vet hur det fungerar?

Tacksam för svar :bow:

Sv: Hästförsäkring Agria

Ta helårspremien och gånga med 1,03. Blir det 46 :- så är det den totala extra kostnaden. Det är alltså 3,83 extra /månad. Inte så farligt. De flesta tar avgift för att man delar upp betalningen, andra tar ut lite extra redan från början...

Ja men årspremien var mycket dyrare om man jämförde villkoren och det tyckte jag Agria var bättre.

Okej tack så mycket, då vet jag! :bow: 46 kr extra om året är ju en fis i rymden! :p Det står så här i villkoren om kostnader: Betalar du via autogiro höjs årspremien med tre procent vid månads- och halvårsbetalning. Vid helårsbetalning inget procentpåslag.Totala årspremien är 1520:- x 1,03 = 45,6 Har jag fattat rätt då? :o :p

Jajjamensan....du har fattat helt rätt!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 101
Skola & Jobb Vilka är de största riskerna med att ta en anställning hos en arbetsgivare utan kollektivavtal? Under vilka förutsättningar kan det...
Svar
16
· Visningar
1 546
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka