Hästens utfodring 2011 SLU

Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Hej och Välkommen :D Ja jag är total lost, tror jag är en bit på väg på sista frågan men det är lååångt ifrån färdig, men dem får ta den smällen, troligen är vi kanske fler som är lika lost :grin: De känns som om man fattar för 2min och sen när man räknar så förstår man inte vad det är för siffror, som sagt känner sig som en första klassare i gymnasieklass...:p Vi får väl alla sitta här och hålla varandra i handen sen när vi får tillbaka uppgiften haha..

Jag hoppas nu nästan att denna uppgiften kanske var planerad som så att den ska starta en diskussion sen, men känna väldigt taskigt av dom att sätta oss på pottan med en gång. Jag var så upp i sista uppgiften att jag glömde skriva svaret på dom första frågorna:D men men det är smällar man får ta.

Men nu börjar jag redan oroa mig för projekt uppgiften ::crazy: som jag läser nu förstår jag verkligen inget alls av den heller. :(

ja det kan man verkligen hoppas angelo HAHA ja men du kanske har rätt på fråga 3 då iaf ;) inte illa pinkat då serru..:p

JA projekt uppgiften känner jag också är ett "projekt" (haha) för sig..Tror jag ska ta en av de frågor som står på pappret bara för att göra det enkelt men vet inte när jag ska ha tid att kolla upp detta och hur det sen ska skrivas med angivelser till källor osv..Svårast av allt är väl detta med att det ska framställas på ett vetenskapligt vis (vad nu de är?)

Och att den ska framställas på en sida?
Jag hoppas verkligen inte att det är bakgrund och allting som dom vill ha med på den sidan, då är jag totalt körd med en gång!

Jojomän, allt ska in på en sida. Dock ska det vara en rapport, så det ska inte vara speciellt utförligt på den sidan. Man ska ju spela in en powerpoint presentation med.

Håhåjaja, denna kurs är ett fiasko..

Men seriöst, det kommer ju verkligen att bara bli korta punkter. Visst att man ska träna sig på att skriva koncist osv. men 1 sida.. Jag säger då det.

Jag kommer inte ens lyckas spela in på power point...

Nä jag tycker det är synd att man ska bedömas efter vilken teknik man har hemma.. Kursledningen borde tänka lite utanför lådan och inte tro att man kan göra en distanskurs på samma sätt som en programkurs.
Säger bara en sak; Ultuna :cool:

Ja! Dom hade gärna fått meddela att det krävdes avancerade datorkunskaper för kursen med (för mig är det avancerat!). Nu hoppas jag kunna lösa det ändå, tack vare min bror, men det går ju inte att förutsätta att alla har den möjligheten.

Ja , jag börjar nästan bli besviken på kursen redan. Trodde jag skulle lära mig om hästars utfodring och inte en massa data saker. Jag hoppas dom kan ge en lite mera kött på benen inför projektet.

Var det det man kunde vara två på? Hur blir det med powerpoint pres. om man inte bor i samma del av landet?

Lånar knapp

Jag håller med er allihopa för det första att det BARA ska vara en sida, DET är det SVÅRA med hela projektet känner jag. Och som nämnt, jobba två och två, HUR?? :confused: Det var år och dar sedan jag använde powerpoint, och spela in alltså det kommer ju gå åt pipan och det är väl typ bara 3v kvar jag har inte ens börjat!!

Ingen som bor i Västmanland och vill göra det ihop ;)

Vad kul att se att här är en tråd om denna kursen.

Jag trodde sista inlämningsdagen för foderuppgiften var idag. Lagom snopet när jag tittade in på kursen hemsida för att lämna in uppgiften och såg att det var igår. Tur att det fortfarande gick att läman in.

Angående projektuppgiften så reagerade jag också på att man skulle redovisa muntligt. Jag undrar lite vad syftet är med det? Vad är det tänkt att den ska tillföra som det inlämnade arbetet inte kan ge?

Jag har påtalat för kursledningen att muntlig presentation inte står med i kursplanen och bett om en motivering till varför. Hittills ingen respons. Överlag väldigt dålig respons på frågor om det administrativa i kursen, tror de tycker jag är besvärlig :p

Hahah sthu det är bara ligger på, bra att du hittar alla punkter att trycka på, kanske ska vi alla Maila och fråga precis samma sak, för precis som du säger så finns de ju inget som en muntlig redovisning tillför, vad skulle det vara.? Vore ju GULD om man kunde slippa det..;)

saima Välkommen...:)

Säger bara en sak; Ultuna :cool:

Fast, jag måste säga att det är enorm skillnad på denna kurs och "Djur på bete" Trots att det till viss del är samma personer bakom. Nu känner jag mig mest förvirrad, men Djur på bete var riktigt bra tyckte jag!

Dessutom - projektet borde väl gå att göra även om man inte bor på samma ställe - ska tex två stall jämföras kan det ju vara en fördel om man bor en bit ifrån varandra...

Från början tänkte jag läsa den kursen också, men jag kände att det blev för mycket med allt annat jag har att göra. Kul att höra att den var bra.

Hej!
Jag läser också kursen, och har absolut samma uppfattning som de flesta andra här inne! Det är väldigt lite info om uppgifterna och hur inlämningen skall se ut (förutom projektet). Och projektet är som sagt ett helt projekt för sig själv! Jag har ingen möjlighet att spela in och inte heller någon kunskap om hur det fungerar att spela in till en powerpoint. Jag har heller ingen tid, ork eller lust att lära mig bara för att skicka in en muntlig presentation av ett projekt på 1 sida!

Suck, jag säger som någon ovan, trodde att man skulle få lära sig att räkna foderstater, istället för att de antog att man redan kunde det..

Men just det är ju gymnasienivå. Detta är en högskolekurs så naturligtvis antar de att man har förkunskaper?

Men just det är ju gymnasienivå. Detta är en högskolekurs så naturligtvis antar de att man har förkunskaper?

Jag håller med dig.
Jag läste kursen för ett par år sedan och vad jag förstår är det ungefär samma upplägg som tidigare med ett par nya inslag.

Projektarbetet tex skulle redovisas på en sida då också. Det ska alltså vara ungefär som ett abstract ( det som oftast (alltid?) finns med till vetenskapliga skrifter. En mkt sammanfattande text av den studie som man har gjort.

Jag tycker att kursboken är bra och med exempel på hur man räknar. Sedan har jag inte sett årets uppgifter.

Jag tyckte det var en bra kurs, möjligen lite otydlig information ibland. Lite krav bör man kanske förvänta sig på en universitets kurs.

Lycka till med kursen - ni som läser den!

Då får de ju ha det som ett krav att man gått någon form av hästutbildning på gymnasiet också? :confused: Det har inte jag, jag gick ren natur och har ingen aning om hur man gör en foderstat eller ens vad olika fodertillskott har för syfte. Jag känner bara till det grundligaste om utfodring och valde att läsa kursen för att kunna göra en ekonomisk foderstat till mina hobbyhästar. Jag fodrar alltså betydligt mycket mer än vad jag troligtvis behöver och det är ju lite onödigt..:)

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Är det någon som ska läsa distanskursen Hästens Utfodring på SLU, som startar i mars? Har anmält mig, och såg att kursen var full. Det...
2
Svar
25
· Visningar
2 474
Senast: Kratus
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 700
Senast: Sonic76
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 081
Senast: Lupin
·
Hästmänniskan Läste och skrev inlägg i tråden om ringkotehästen härintill alldeles nyss, vilket ledde till att en liten fråga poppade upp i mitt...
Svar
11
· Visningar
2 329
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V